עסקים קטנים    

איך אפשר להרוויח כסף מבלוג?

pixabay
מעודכן ל-11/2019

לא רק לגאוני רשת: יותר ויותר כותבים ברחבי העולם כבר מצליחים לעשות לא מעט כסף מהבלוגים שלהם עם קצת (הרבה) עבודה, חשיבה יצירתית והכי חשוב סבלנות – גם אתם יכולים הכתבה שלפניכם תגלה לכם בדיוק איך

רוב האנשים רואים בכתיבת בלוג תחביב יצירתי שמפתחים בשביל הכיף, משהו שעושים בשעות הפנאי לצד עבודה "אמיתית" שניתן להתפרנס ממנה. אבל תופתעו לדעת שמדובר בתחום עם הרבה פוטנציאל. למעשה בלוג הוא כלי שיכול להניב הכנסה גבוהה מאוד, אפילו יותר ממשרות אחרות במשק.

כתיבה ותחזוק של בלוג (בלוגינג, אם תרצו) הוא מקצוע חדש יחסית ולכן כותבים רבים וטובים עדיין אינם יודעים איך בכלל אפשר להפיק רווחים מה"ביייבי" שלהם. אך מי שנמצא עמוק בתוך התעשייה יודע שאם רוצים לראות כסף מהבלוג, צריך להתייחס אליו כעסק לכל דבר ועניין.

מה נדרש כדי להפוך בלוג למצליח?

בלוג רווחי צריך להיות עצמאי לחלוטין – אמנם מדובר באופציה הלא חינמית של עולם הבלוגים, אבל היא בכלל לא יקרה (עד 15 שקל לחודש) והיא מבטיחה שהבלוג שלכם יהיה לחלוטין שלכם, כלומר כל התכנים שתעלו לאתר יהיו שייכים לכם ואף אחד לא יוכל למחוק לכם אותם במפתיע – בשונה מפלטפורמות חינמיות. בנוסף לכך, בלוג עצמאי הוא מקצועי הרבה יותר, כך שהוא מעלה את הסיכויים שחברות ירצו לעבוד אתכם.

קהל יעד מוגדר – כל בלוג צריך בסיס איתן, קהל יעד ומיתוג שמבדל ומייחד אותו – כדי להגיע לקהל קוראים מוגדר ומפולח, נדרשת עבודת שיווק. אם המילה "שיווק" מלחיצה אתכם, זכרו שבעידן שבו כולם כבר נמצאים ברשתות החברתיות, תוכלו לפרסם את העסק שלך בקלות ובחינם.

ערך לקוראים – חשוב לפרסם בבלוג תכנים טובים ומעניינים, אך על מנת להפוך אותו לרווחי הוא צריך לספק גם ערך אמיתי לקוראים ולהנגיש להם אותו בצורה הטובה והאסתטית ביותר.

ציפיות ריאליות – אל תחשבו שברגע שחודש אחרי שתפתחו את הבלוג תקבלו טלפון מתחנחן ממנהל הבנק. אפשר להרוויח כסף (ואפילו הרבה כסף) מבלוג, אבל זה לא קורה בן לילה ומצריך השקעה, עבודה קשה והרבה להט ואהבה לתחום.

5 דרכים להרוויח כסף מהבלוג שלכם:

1) קבלו דברים בחינם בתמורה לחשיפה בבלוג שלכם

עוד בטרם נגלה איך מרוויחים כסף מבלוג, אפשר להתחיל לחסוך בכסף – שזה בעצם הצד השני של המטבע.

כל עוד יש לכם קהל קוראים ואתם מספקים תוכן איכותי, בעלי עסקים ישמחו לתת לכם דברים בחינם בתמורה לביקורת או תזכורת בבלוג שלכם ו/או ברשתות החברתיות.

למשל, אם הבלוג שלכם עוסק בטיולים ואתם מתכננים נסיעה – לפני שאתם יוצאים לדרך, חפשו מסעדות, מלונות או אטרקציות שבא לכם לפקוד ולכתוב עליהם וצרו קשר עם בעלי המקום.

אחת ההוצאות הכי כבדות של מטיילים היא לינה. ודאי תשמחו לדעת כי הרבה הוסטלים ומלונות בעולם מחפשים הזדמנויות לפרסם את העסקים שלהם, ובלוג טיולים הוא המקום מושלם.

אם יש לכם בלוג בנושא איפור וטיפוח – צרו קשר עם חברות קוסמטיקה לקבל דוגמיות. אם אתם כותבים על טכנולוגיה תוכלו לקבל מוצרים בחינם לביקורות. תוכלו למצוא אין ספור אופציות שיעזרו לכם לכתוב עוד תוכן רלוונטי לבלוג שלכם ולהביא ערך נוסף לקוראים.

  • שימו לב, חשוב לתת ביקורות כנות ולספר את האמת כדי לשמור על יחסי האמון עם הקוראים – לא תרצו לשלוח את הקוראים שסומכים עליכם לצימר גרוע שיהרוס להם את החופשה, כמו שלא תמליצו להם על מזגן שיתקלקל אחרי שבוע.
  • השקיעו בבחירת עסקים עם ביקורות טובות, כך שתוכלו להיצמד לאמת ועדיין לכתוב ביקורות חיוביות לרוב.
  • אל תתנו יותר מידי בתמורה לדברים בחינם. תעריכו את הזמן שלכם כבלוגרים!

שאלו את עצמכם ״האם שווה לי לקחת את החסות?״ – שקלו מה אתם מרוויחים מהעניין ומה בעלי העסק מרוויחים. הרבה בלוגרים מתחילים נוטים לפעמים להציע הרבה מאוד (תמונות באינסטגרם, סטוריס, סרטונים ביו-טיוב, שיתופים, פוסט בבלוג וכו'), עבור מוצר קטן יחסית שלא בהכרח שווה את התמורה. כל העבודה הזו לוקחת זמן רב – לפימים עשרות שעות. בדקו אם לילה חינם במלון או בילוי באטרקציה אכן שווה את זה.

כלל זה חשוב ואקטואלי במיוחד בשנים האחרונות, כשכל בן אדם שני באינסטגרם מבקש חסויות בתמורה לחשיפה. חברות, מלונות ועסקים מקבלים מדי יום עשרות פניות מבלוגרים ואושיות רשת שרוצים דברים בחינם. לכן לפני שאתם מבקשים משהו בחינם תחשבו טוב מהו הערך של הבלוג שלכם לבעל העסק ומהו ערך המוצר בשבילכם.

2) פוסטים ממומנים

כשהבלוג שלכם יתחיל לצבור חשיפה ופופולאריות תוכלו להתחיל לבקש תשלום בתמורה לחשיפה של מוצר בבלוג שלכם. אם בתחילת הדרך עשיתם זאת בחינם, בהמשך אפשר לקבוע ערך כספי לחשיפה הזו.

חברות מוכנות לשלם עבור חשיפה של המוצר שלהם לקהל העוקבים שלכם, וגם כדי לקבל לינק הפנייה מהבלוג לאתר החברה – לינק מבלוג פופולארי מקדם את אתר החברה בחיפוש האורגני.

גם כאן צריך לשקול בכובד ראש כל הצעה ולהחליט אם המוצר באמת מתאים לבלוג שלכם ולקהל הקוראים. את הפוסט הממומן עצמו אתם יכולים לכתוב בעצמכם ולבקש מהחברה לספק את התוכן לבלוג – כמובן עם עריכה שלכם.

3) מכירת מוצר משלכם

אחת הדרכים הכי משתלמות להרוויח כסף מבלוג היא יצירת מוצר איכותי ומכירתו בבלוג באופן ישיר ללקוח. בדרך זו המוצר יתאים בדיוק לקהל היעד שלכם וכבעלי המוצר לא תצטרכו לחלוק את רווחים עם אחרים.

מוצרים נפוצים שבלוגרים יכולים ליצור:

eBook (ספר אלקטרוני): כתבו והכינו ספר בנושא הבלוג שלכם שיהיה רלוונטי עבור קהל היעד. בבלוג איפור תוכלו למכור את ״המדריך השלם לאיפור למתחילים״. בבלוג טיולים עם הילדים ״מדריך לחופשה עם הילדים באירופה״.

קורס אינטרנטי: ישנן מגוון פלטפורמות באינטרנט שמאפשרות לכם ליצור קורס אוטומטי עם סרטונים, שיעורים, משימות ומצגות. למשל, בבלוג בנושא בניית אתרים תוכלו להציע קורס ״שיווק באינטרנט למתחילים״.

מכירת סחורה ממותגת: הרבה קוראים יתלהבו לקנות סחורה עם המיתוג של הבלוג שלכם, כמו חולצות, ספלים, דיסק און קי כו׳.

שימו לב, בהתחלה נדרש זמן ליצור את המוצר הייחודי שלכם, אבל ברגע שהמוצר מוכן ישנן דרכים לעשות אוטומציה למכירה, כך שלא תצטרכו להשקיע זמן בכל פעילות מכירה – הזמן שלכם חשוב אז אל תבזבזו אותו באריזת חבילות ובטיולים לדואר ישראל.

4) מכירת זמן ושירותים

בנוסף למכירת מוצרים אתם יכולים למכור את הזמן שלכם – בצורת הרצאות, סדנאות, שיחות פרטיות או קואצ׳ינג. בלוגר טיולים יכול למכור שיחות ייעוץ בטלפון על תכנון טיולים. בלוגר איפור יכול לאפר לחתונה ובלוגר תוכן-אינטרנט יכול ליצור סדנאות קידום אתרים.

בלוגרים מצליחים בעולם מרוויחים יותר מעיתונאים מקצועיים במגזינים גדולים, אז תאמינו בעצמכם! אתם שווים המון, ולאט לאט העולם משתנה והקהל הרחב רוצה לדעת יותר ויותר מה בלוגרים חושבים.

5) תמיכת והערכה מהקוראים

התוכן שלכם בבלוג אמנם פתוח לקהל הרחב בחינם, אבל זה לא אומר שאין לו ערך. להפך, הערך של פוסט בבלוג לפעמים יותר אישי, עדכני ופרטני מזה של כתבה של כותבים מקצועיים.

טרנד שהופך להיות פופולארי מאוד בעולם הבלוגים הוא לתת לקוראים את האופציה לתת ערך כספי לתוכן שהם אהבו ולתרום סכום קטן לבלוג. יש אתרים שנותנים לקוראין אופציה לתמוך ביוצרי תוכן ובלוגרים שהם אוהבים, באמצעות תשלום חודשי או תשלום עבור כל פוסט שפורסם בבלוג.

דרך נוספת היא לבקש מהקוראים את התמיכה בצורה של "עלות של קפה". הם פונים לקוראים בבקשה: "אם אהבתם את התוכן שלנו ואתם רוצים לתמוך בהמשך הבלוג – קנו לי קפה״.

פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים

ביקורות מזויפות באינטרנט – איך נזהרים מהן ואיך מזהים אותן?