מדריכי בנקאות    

איך חוסכים בעמלות

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock
מעודכן ל-01/2019

העמלות בישראל לא זולות. אבל הנה כמה דרכים לחסוך בהן

הדרך הכי טובה היא לנהל משא ומתן עם הבנק על העמלות ולברר הטבות שונות המגיעות לכם. תתפלאו כמה פעמים זה עובד. אם זה לא  עובד, תמיד אפשר לעבור בנק, בררו מה העמלות שם. כיום עמלות שהבנק בו נסגר החשבון רשאי לגבות, מוגבלות לתקרה של 40 שקל לחשבון ו- 40 שקל נוספים לכרטיס אשאי.

זכרו גם שאתם לא חייבים להשתמש בכרטיס של הבנק, בדקו אם כרטיס אחר יהיה זול יותר. על כרטיס אשראי נשלם פחות עמלות מהוראות שונות לבנק, משום שמשלמים רק פעם אחת עמלה. אבל היזהרו מתשלומים לתקופות ארוכות שיהפכו את העסקאות לא משתלמות בגין העמלות. ואם יש לכם כרטיס שאתם לא משתמשים בו, החזירו אותו. קודם כול לא תשלמו עמלה מיותרת וגם תוכלו לבצע 4 פעולות על ידי פקיד במחיר של פעולה בערוץ ישיר –     אזרח ותיק זכאי ל-4 פעולות על ידי פקיד בחודש במחיר פעולה בערוץ ישיר. לקוח בשיעור נכות של 40%
ומעלה זכאי לאותה הטבה לאחר שהציג לבנק את המסמכים הנדרשים.

עוד כדאי לבחון אפשרות להצטרף למסלול תשלום חודשי קבוע בגין סל פעולות שבוצעו על ידי פקיד או בערוץ ישיר. כדאי גם להשתמשב מכשירים אוטומטיים, אינטרנט ומענה טלפוני ממוחשב    לביצוע פעולות שאינן הרשאה, הוראות קבע, משיכות שיקים ומשיכות מידע בעדכן .  זכרו שבנק איננו רשאי לגבות עמלה מלקוח   בגין כרטיס מידע או בגין כרטיס למשיכת מזומן.

כמו כן הפקדה לפיקדון או משיכה ממנו, קבלת הלוואה ופירעונה, קניה   ומכירה של  ניירות ערך אינן מחויבותב עמלה גם אצל פקיד בסניף. ובראש ובראשונה  בררו על עמלות מינימום לפעולה אם קיימות.

בנק ירושלים גבה עמלות ביתר ויפצה את הלקוחות ב-4 מיליון שקל

160 אלף עסקים משלמים עמלות עודפות לבנקים; הבנקים יאלצו לפנות לעסקים ולהציע להם מסלול מוזל