קריירה    

איך לעבור ראיון עבודה של מתכנת

מעודכן ל-06/2019

איך לעבור ראיון עבודה של מתכנת?

סיימתם קורס Full Stack , JAVA, שפת C  או קורס תכנות אחר וכעת אתם מוכנים לצאת לשוק העבודה. אחרי ש"השחזתם" את קורות החיים שלכם והוספתם את הניסיון התעסוקתי שלכם בתחום בעבר, יש עוד כמה דברים שכדאי לעשות על מנת למצוא משרה נחשקת ומתגמלת בתחום ההייטק.

פרופיל לינקדין – קורות החיים האמיתיים שלכם

הידעתם כי המעסיקים שלכם לא מסתפקים רק בקורות החיים על מנת לבחור בפינצטה את המתכנתים שישתלבו במחלקת הפיתוח? הם מעוניינים לראות את פרופיל הלינקדאין שלכם הכולל המלצות ממעסיקים קודמים או לקוחות פרטיים עמם עבדתם בתכנות. הם יבדקו כמה זמן הייתם בתעשיה ואם יש הבדל בין הכתוב בקורות החיים למה שהצהרתם עליו בפרופיל. אם אתם יכולים הוסיפו כמה המלצות ממעסיקים קודמים, ראשי צוות במקום בו עבדתם בעבר או לקוחות עבורם בצעתם פרויקטים מוצלחים כפרילנסרים בתחום התכנות.

הגיעו מוכנים לראיון

כאשר אתם מגיעים סוף סוף לראיון המיוחד הכירו את החברה בה תרצו להשתלב על בוריה. שימו לב איזה פרויקטים ביצעה בעבר, באילו שפות תכנות וטכנולוגיות היא משתמשת (תוכלו לראות זאת בעמוד מוצרי החברה), להתקשר ולשאול (בלי להזדהות) או לגלות זאת מתוכן מודעות הדרושים באתר החברה. שימו לב להצלחות שלה ולמכרזים בהם זכתה בשנים האחרונות. במהלך הראיון תוכלו להפגין את הידע הזה.

המבחן שלכם – למדו את הבסיס של השפה

מבחני תכנות בשפות שונות כוללים גם שאלות קלות מאד הקשורות לדרך בה השפה בנויה. אפשר להיכנס לרשת ולהוריד מדריכים לשפת התכנות הזו (גם אם עבדתם בה שנים) וכן לחפש בגוגל באנגלית "מבחנים לראיון עבודה בשפת _____". למרבה המזל חלק מהחברות "מתעצלות" ומעתיקות שאלות משם.

הקוד שלכם הוא כרטיס הביקור

לפעמים תידרשו להציג קוד שכתבתם בעבר. חשוב לבדוק עם מדריכי כתיבת קוד "המסדרים" את הקוד שלכם ומתאימים אותו לסטנדרטים של התעשייה. חלק שנראה שולי אבל חשוב מאד בקוד שלכם הוא שמירה על אינדנטציה נכונה של הקוד וכתיבה של הערות בתוך הקוד למתכנתים נוספים (גם אם עבדתם על הפרויקט לבד) – פעולות שיסייעו לאדם המראיין אתכם להבין את הקוד במהירות וימצבו אתכם כמקצוענים. אם תרצו לקחת את תחום התיעוד צעד אחד נוסף עבור הבוחן הוסיפו קובץ ReadMe  עם הסברים שיאפשרו גם לבוחן להראות מקצועי יותר מולכם ולחוש טוב יותר לשלב אתכם במחלקת הפיתוח.

תכונות אופי – היו כריזמתיים

כריזמה אי אפשר לזייף אבל אפשר להחצין מעט. כל המעסיקים יעדיפו שאנשי הצוות החדשים שנכנסים למחלקת הפיתוח יסתדרו היטב עם המפתחים הוותיקים. לכן, אל תוותרו על חיוך מדי פעם, הישארו קונקרטיים אך ידידותיים וספרו גם על התחביבים שלכם. בארגונים גדולים, במיוחד, מחלקות ה HR מעוניינות לראות כי תכונות האופי שלכם יאפשרו לכם להישאר זמן רב במחלקה לצד הידע והניסיון שתביאו עמכם לחברה.

איך עושים הסבה לתכנות?