מדריכי דירה ומשכנתא    

איך לשנות את הדירה כך שתוכלו להעלות את המחיר

קרדיט : shutterstock
מעודכן ל-07/2021

אתם רוצים למכור את הדירה. רצוי לא למכור אותה בדיוק כפי שהיא נראית עכשיו. יש מתווה שיפורים שכדאי שתעבור גם כדי להקל על עצם מכירתה וגם כדי להעלות את ערכה.

הדבר הראשון שכדאי לחשוב עליו הוא ניקיון –  לא מדובר בניקיון של העוזר או העוזרת הבאים פעם בשבועיים, אלא בניקיון יסודי, להוריד כתמי צבע ועובש, לנקות אבק. מה שאפשר לשלוח לניקוי יבש וגם לכם כבר הרבה יותר נעים לגור בדירה.

צבע – גם כאן הרבה פעמים ההבדל בין דירה חדשה לדירה ישנה הוא לפחות הרושם הראשוני. לא חייבים לצבוע את כל הדירה, מספיק רק את הקירות הבעייתיים יותר ולמלא סדקים. וזה משהו שאתם יכולים לעשות לבד וללא עלות.

פחות חפצים – מישהו מבני הבית אגרן או שסתם שכחתם או לא מצאתם זמן לזרוק חפצים? זה הזמן לחשב מסלול מחדש ולפנות חפצים כך שהבית ייראה פחות מבולגן.

תאורה – גם התאורה משפיעה על האפשרות למכור את הדירה, במיוחד אם באים לראות אותה ביום. למראה נעים יותר שלבו בין סוגי תאורות, למשל מנורת קיר או תקרה עם מנורת שולחן או תאורת רצפה.

ממ"ד: אם אין לכם ממ"ד, זה הזמן. אתם לא חייבים לחכות לתמ"א 38, שלא ברור מה יהיה עתידה. עלות שיפוץ ממ"ד כ-80 אלף שקל ותוספת לערך הדירה 120 אלף שקל, ובאזורי הביקוש אף יותר.

שיפוצים: שיפוצים כוללים בדירה יכולים להעלות את ערכה ב-15%.  גם שיפוץ קוסמטי, שיכלול רק הדבקת פרקט, ציפוי ארונות או הכנסת אלמנטים מגבס, יכול להביא לתוספת של 5% בערך הדירה, לאחר השקעה של כ-50 אלף שקל.

מרפסת: מרפסת יכולה להוסיף לכם 10% למחיר הדירה. אבל יש צורך בהסכמה של 75% מבעלי הזכויות בבניין להקמת מרפסת. מבחינת העלות מדובר בכ-50 אלף שקל למרפסת בטון ממוצעת בגודל 12 מ"ר.

בכמה סביבה ירוקה מעלה את ערך הדירה

מה מעלה את ערך הדירה שלכם

איך לקבל מימון העולה על 75% מערך הדירה?