עסקים קטנים    

איך פותחים מספרה, כמה עולה ומה סיכויי ההצלחה

צילום: ויקיפדיה. רוברט לאוטון https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%A4%D7%A8_(%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2)#/media/File:Boy_meets_barber.JPG
מעודכן ל-08/2019

לפי מספר המספרות ברחוב שלי נראה שמדובר בתחום מבוקש מצד אחד אך גם תחרותי מאוד. היתרון שלו ביחס לעסקים אחרים הוא שהוא די פשוט, לא דורש ציוד רב ולא התעסקות רבה מדי עם סיטונאים.

רמת סיכון

להבדיל מבתי קפה וממלונות מדובר בעסק עם סיכון נמוך.  רק 2 מתוך עשר מספרות נסגרות בשנה הראשונה. גם העסק נמצא בצמיחה ולא חשוף כל כך לשינויים הטכנולוגיים המעלימים משרות.
ואם קשה למצוא ספר טוב, בטח שקשה למצוא רובוט ספר טוב. הקושי העיקרי הוא רכישת ניסיון ומקצועיות וכן בניית מוניטין ותיק לקוחות וכן להיות נוכח ברוב שעות היום בעסק. גם התחרות שקיימת קטנה מתחומים אחרים כי הביקוש גבוה ולכל מספרה יש הקהל הקבוע שלה לצד לקוחות מזדמנים.

כמה מספרות יש

נוסף ל-11 אלף מספרות בכל הארץ יש כ-3,000 מספרות הפועלות

סוגי מספרות

אם אתם רוצים להיות ספרים ומעצבי שיער עצמאיים, תצטרכו להחליט מה המספרה המתאימה לכם, מספרה שכונתית או מספרה ממותגת? האם תעדיפו לפנות לכולם? החלטה חכמה,, או להתמחות רק בילדים או בנשים או בגברים? אולי בכלל תמתגו את עצמכם כמעצבי שיער לכלות? יש גם עיצוב לפני צילומים ואולי תעדיפו מספרה בכלל לחיית מחמד? אך זו פחות מבוקשת.

עלויות

מדובר בעסק שאומנם עלות הכניסה אליו נמוכה, אבל  החזר ההשקעה לוקח זמן עד שצוברים את המוניטין. העלות הבסיסית היא שכירת הנכס, מדובר בשיעור 2,500-5,000 שקל לנכס של 35 מ"ר עד 50 מ"ר, תלוי כמובן באזור בארץ.

עלות נוספת היא שיפוץ ועיצוב פנים. אלו אינם חובה אבל עוזרים לכם לבדל את עצמכם ולמשוך קהל – העלות יכולה להיות 25 אף עד 50 אלף, תלוי באמביציה שלכם.

הציוד הכולל את כיסא התספורת, מכונה, מספריים, פן, מסרק, כיסא חפיפה, סינרים, סכיני גילוח, עמדת המתנה  ועוד עשוי להגיע ל-20 אלף שקל. רישיון עסק עולה כ-5,000 שקל ומשתנה מעיר לעיר.  עלויות נוספות לרישוי מגיעות כמו מטפים, חשמל וכו ומגיעות ל-2,500 שקל.
עלויות נוספות הן שיווק, ספקים, עובדים, ביטוחים. מעריכים כי למספרה מוצלחת בשנה הראשונה יידרשו 120 אלף שקל.

מה הכי חשוב בבחירת מספרה

לוקיישן לוקיישן לוקיישן כשמדובר במספרות זו לא רק סיסמה. אזור בעל תכונה רבה ובעל עסקים רבים בסביבתו יגדיל את סיכויי ההצלחה של המספרה. חשוב גם לשים לב שהמקום, נקי, מעוצב ומושך. מספרות כמו שאר עסקים המטפלים בגוף אדם מחויבים גם ברישוי תברואה.

תמחור

כמו בכל העסק רמת הביקוש קובעת את המחירים. ככל שהביקוש עולה והמוניטין גובר אפשר להעלות מחירים. כמובן שאם המקום גדול ומעוצב ומשופץ יותר, המחיר מתגלגל בסופו של דבר אל הלקוחות. כך גם אם הביקוש עובד ואתם נאלצים לגייס עוד עובדים כדי לעמוד בקצב. כאן תוכלו לקרוא על מחירים מקובלים בענף: כמה עולה להסתפר

 

כמה עולה לפתוח בית קפה והאם כדאי

כך תפתחו גן ילדים – מה אומר חוק הפיקוח, כמה עולה, כמה מרוויחים

כמה עולה להסתפר