חדשות    

אפליקציית עדכונים לסמסונג היא הונאה

מעודכן ל-07/2019
האפליקציה updates for samsung התגלתה כתרמית הדוחפת פרסומות ודורשת כסף לעדכונים
הורדתם אפליקציה בשם Updates for Samsung? הצטרפתם ליור מעשרה מיליון משתמשים שחנות האפליקציות של גוגל מדווחת שלמעשה מדובר באפליקציה שדוחפת להם למכשיר פרסומות ודורשת מהם תשלום על עדכונים הניתנים בחינם.
המידע פורסם אצל האנליסט אלכסגס קופרינס, מחברת CSIS Security Group. לדבריו, "האפליקציה הזו מנצלת את העובדה שקשה מאד לאנשים להוריד עדכונים של מערכת ההפעלה של חברת סמסונג. האפליקציה מבטיחה להם הורדה מהירה של עדכונים בלי דרישה לידע טכני וכך האנשים נופלים בפח. מדובר באפליקציה שדוחפת בעיקר פרסומות ומנצלת את שטח האחסון הפנוי בצורה זדונית. אמנם לא מדובר בווירוס אבל זו הונאה. פניתי לחברת גוגל כדי שתוריד את האפליקציה הזו מהאתר שלה".
כלומר, משתמשי אנדרואיד בניגוד למשתמשי אייפון אינם יודעים  מתי יגיעו העדכונים והנוכלים ניצלו עובדה זו. הצרכן יכול היה לחפש לפי הדגם שלו, מיקומו וספקית הסלולר שלו, ואז לבחור אם הוא מעוניין להוריד עדכון בודד חינם תמורת הרשמה לאתר, להרוויח 'נקודות' להורדת עדכונים על ידי לחיצה על הפרסומות, או לשלם 35 דולר (ובישראל 35 שקלים) לשנה תמורת הורדת עדכונים ללא הגבלה. את התשלום דרשו המפעילים דרך הזנת פרטי כרטיס האשראי ישירות באפליקציה, ולא איפשרו לשלם דרך גוגל או PayPal. בנוסף, הם הציעו שחרור סים תמורת 20 דולר, ושלל הרשאות מיותרות כמו גישה למצלמה, לשליטה על הקישוריות האלחוטית ולמניעת נעילת הטלפון.
  איך לדעת שמדובר בעדכון אמיתי

מי שרוצה להיות בטוח כי מדובר בעדכון רשמי, חינם וללא בעיות, יוכל לעשות זאת במסך העדכונים הרשמי של סמסונג, שנמצא תחת הגדרות -> "אודות הטלפון" -> "עדכוני מערכת". למי שטרם הוריד את התרמית, אין מה לדאוגי כי גוגל הסירה אותה מהחנות

אלגוטריידינג – מהם הסיכונים והאם היתה הונאה ביוטרייד?

השקעה בכלי נגינה – גיטרה או כינור?

העוקץ הניגרי – מה זה, איך הוא השתכלל ואיך להתגונן