חדשות    

באמצעות מדיניות מס שטוח איטליה הפכה למקלט מס

באיטליה הוטל מס אחיד של 100 אלף יורו על כל תושב חוץ, כך באים עשירים רבים למחוזות מבוקשים במדינה והופכים אותה למקלט מס

איטליה, שסבלה בשנים האחרונות ממשבר כלכלי ומאבטלה, הופכת למקלט מס חדש שאליו מגיעים עשירי העולם. על פי"הגרדיאן" בין  350 ל־400 איש הגישו בקשה להעביר את תושבות המס שלהם לאיטליה בשנתיים האחרונות.

הבקשות עבור תושבות המס נובעות מחוק חדש יחסית שנכנס לתוקפו בשנים האחרונות וקובע מס "שטוח" של 100 אלף יורו על כל ההכנסות של תושב המס שהגיעו מחוץ לאיטליה. המס חל על כל סכום שהועבר אל איטליה. בינתיים הגיעו אנשי עסקים מבריטניה, שוויץ, רוסיה, ארה"ב והעבירו כמות נכבדת של כסף לממשלת איטליה

ההקלות במיסוי, גרמו בין היתר,  לעלייה בביקוש לווילות ולאחוזות כפריות באזורים מבוקשים כמו טוסקנה או הריביירה האיטלקית. ההון שהגיע מחוץ לארץ לאיטליה מושקע כמעט כולו בחלקים העשירים יותר, ולא במחוזות העניים שבדרום. גם תושבי הצפון לא בהכרח מרוצים, למשל נשמעה טענה כי זה לא רעיון טוב שעשירים שלא חיים או עובדים באיטליה ישלמו מעט מס.  וכך גם למעשה נפגעים תושבי איטליה הנושאים את רוב הנטל וכן תושבי המדינו ת שמהן הגיעו העשירים ושם הנטל מוטל על תושביהן.

מהו מס שטוח

“Flat Tax” – או בעברית, “מס שטוח”. הרעיון הוא למסות את כל ההכנסות בשיעור אחיד – ללא מדרגות הכנסה, במקביל לפישוט או ביטול של סעיפים רבים של הוצאות מוכרות למס

יש הבדל  רב בין היוזמות השונות להנהיג את ה-Flat Tax – בסוג ההכנסות שעליהן יחול המס ועל גובה ההכנסה המינימלית ממנה חל המס. בהצעה המקורית  המס הוא על הכנסה בניכוי החסכון כך שבפועל, הצעה ספציפית זו מציע למסות צריכה ולא הכנסה.

החל מאמצע שנות ה-90 אימצעו מספר מדינות, בעיקר במזרח אירופה, מערכות מס המבוססת על ה-Flat Tax, תוך איחוד מערכת הגבייה של הביטוח הלאומי לתוך מס הכנסה.  היתרון במס שהוא פשוט וקל יותר לדיווח אך מבחינת אפשרויות שוויון הוא פוגע בעיקר בחלשים.

משה אשר: ;ישראל הפכה למקלט מס מהגרועים שיש בעולם;

תקנות מסים חדשות, אי אפשר לברוח: חשבונות בחול ידווחו אוטומטית לישראל