זכויות לאוכלוסיות מיוחדות    

בחסות הקורונה: זינוק בתלונות על אפליה של בעלי מוגבלויות

מעודכן ל-04/2021

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פרסמה את דוח הפעילות השנתי המציג עלייה של 44% בתלונות בנושא אפליה תעסוקתית של בעלי מוגבלויות 18% מהציבור בישראל הם אנשים עם מוגבלות, מהם 790 אלף בגיל עבודה

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים פרסמה את דוח הפעילות לשנת 2020, ממנו עולה כי במהלך "שנת הקורונה" הוגשו לנציבות 6,015 פניות ציבור בסך הכול  – עלייה של  16% לעומת השנה שקדמה לה. הזינוק הגדול והמטריד ביותר היה בתחום התעסוקה – שבו מספר הפניות עלה ב-44% לעומת 2019. גם בתחום החינוך נרשמו תלונות רבות – 469 פניות לאורך השנה, מרביתן בגין הפליה ושילוב בחינוך.

מהדוח ניתן ללמוד כי בתקופת הקורונה קופחו זכויותיהם של בעלי המוגבלויות בצורה חמורה, ובעיקר בכל הקשור לתעסוקתם. בישראל 18% מהציבור הם אנשים עם מוגבלות, מהם 790 אלף בגילאי עבודה. עוד דווח כי לנציבות הוגשו 3,158 פניות בנושאי הפליה, 2,678 פניות בנושאי נגישות ו-324 פניות על תקנות קורונה.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם, מסר בתגובה לדוח: "עם פרוץ משבר הקורונה והשלכותיו הרבות על אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם, בלטה החשיבות של פעילות הנציבות בשטח כגוף שעוסק בשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות. נמשיך לפעול ללא לאות מתוך מחויבות אישית לנושא".

יום הזכויות הבינלאומי לבעלי מוגבלויות: פחות משכילים, פחות עובדים, מרוויחים פחות

פטור ממס לבעלי מוגבלויות – מי מקבל ומתי