ביטוח    

ביטוח בריאות לילדים – מה הסוגים, כמה עולה והאם כדאי

מעודכן ל-02/2020

ביטוח בריאות לילדים הוא בעצם ביטוח בריאות לכל דבר, אלא שעלותו נמוכה יותר לעומת הביטוחים למבוגרים. הביטוח הפרטי הוא שלב שלישי בביטוחים, הביטוח הבסיסי הוא הביטוח הממלכתי, רובד מעליו שב"ן, שירות ביטוח נוסף הניתן על ידי קופות החולים תמורת תוספת תשלום כמו מכבי זהב או כללית מושלם. אלא שעבור מחלות קשות או ניתוחים מסובכים  הביטוח הממלכתי ושל קופות החולים אינם מספייקים.

למה זה זול? הגיל הצעיר של המבוטחים מהווה סיכון נמוך יותר לעומת המבוגרים וכך חברות הביטוח מוכנות למחירים נמוכים יותר. ובכל זאת, מי שבוחר לבטח את ילדיו חוסך את המקרים הנדירים שבהם נאלצים חולים לגייס כסף מהציבור בעת מחלקה קשה לניתוח או לתרופות.

איך משלמים על ביטוח בריאות לילדים

פעם ביטוח הילדים היה מסובך יותר, היו כמה ביטוחים עם פרמיות שונות בהתאם לגיל וכדומה. כמו אצל המבוגרים מחיר הביטוח עלה עם השנים. ואילו כיום הרבה חברות מציעות תשלום קבוע מגיל אפס עד הבגרות, לרוב 20-21. התשלום נקבע גם לפי סוג הכיסויים: השתלות, ניתוחים ותרופות והמוכנות לוותר על אחד מהם.

סוגי ביטוחי הבריאות לילדים

אפשר לרכוש ביטוח בריאות בכמה פוליסות שונות לילדים – ביטוח ניתוחים משלים לשב"ן של קופות החולים, ביטוח ניתוחים וביטוח השתלות בישראל ובחו"ל,  ביטוח תרופות שלא בסל וביטוח מחלות קשות (פוליסה המעניקה פיצוי בעת אבחון מחלה קשה, אפשרי רק אחרי גיל 3). אפשר גם לרכוש פוליסת ביטוח בריאות לילדים מלאה ומקיפה לילד, בתשלום קבוע וארוך טווח ועם מכלול הכיסויים הרלוונטיים – כאשר מחיר פוליסה כזו גבוה יותר בגילאים צעירים לעומת רכישה נפרדת של הפוליסות אך מתקזז עם השנים.

מה ביטוח בריאות לילדים מציע

ביטוח בריאות לילדים מבחינת הטיפולים שהוא מכסה לא שונה בהרבה מהביטוחים המוצעים למבוגרים. שינויים שכן קיימים הם לעתים הרחבות למחלות שאופיייניות יותר לילדים.

אלו הטיפולים המוצעים לרוב:

  • טיפולים רפואיים מיוחדים בחו"ל
  • כיסוי לטיפולים מחליפי ניתוח אם קיימים טיפולים רלבנטיים.
  • אבחנה מהירה
  • ייעוץ רפואי מיוחד או ליווי של רופא אישי
  • כיסוי למגוון טיפולים ושירותים ברפואה מונעת, איכות חיים, ביקורי בית וכדומה.
  • מימון ניתוחים למיניהם והשתלות בישראל ובחו"ל – כולל בחירת בית חולים, מנתח ומימון שלל הוצאות היקפיות לניתוח עצמו.
  • ביטוח תרופות שמחוץ לסל התרופות הממלכתי

ביטוח תאונות אישיות

כל הילדים אשר נמצאים במסגרת מערכת החינוך הציבורית המוכרת מבוטחים בביטוח תאונות אישיות לתלמיד ויהיו זכאים לפיצוי כספי בעת מקרה תאונה ופציעה. לכן רכישת כיסוי פרטי מאותו סוג תהווה הוצאה כספית כפולה. ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חל 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה ובכל מקום בישראל בו נמצא הילד, בין אם לתאונה יש קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו ובין אם לא.

מה המחירים ומה הם כוללים

בדקנו כמה יעלה ביטוח הכולל תרופות שאינן בסל התרופות , השתלות בארץ ובחו"ל וכן ניתוחים. בדקנו ביטוח תיאורטי לילידי 2006. החברות הזולות יותר היו הכשרה ו-AIG. עם הבדל משמעותי הכשרה לא מבטחת תרופות בשווי מעל 600 שקל ו-AIG מעל 5,000. שתיהן מחייבות השתתפות עצמית של 300 שקל. ובשתיהן עלות הביטוח 30 שקל לחודש, מעליהן ביטוח ישיר וכלל עם 32 שקל לחודש והפניקס  עם 36. החברות היקרות ביותר בסדר יורד הן אילון, מנורה ומבטחים. כמובן אפשר להוזיל את עלות הביטוח אם מורידים חלק מהכיסויים או מגדילים את ההשתתפות העצמית.

רפורמה עם שיניים: טיפולי שיניים לילדים כלולים בסל הבריאות

הגיע הזמן: ביטוח סיעודי ממלכתי; המימון מעודפי המיסים

ביטוח בריאות בקופת החולים – מה אנחנו מקבלים? מה זה שב";ן? והאם זה מספיק?