ביטוח    מובייל וגאדג'טים    

ביטוח לנייד שלכם – האם כדאי וכמה עולה?

מעודכן ל-03/2019

ביטוח לנייד שלכם – האם כדאי וכמה עולה?

כשאתם רוכשים סלולארי חדש, אתם לרוב מבטחים אותו – אבל מה כולל הביטוח? וכמה זה עולה? והאם ניתן חסוך בהוצאה הזו? ובכן מסתבר שיש הרבה תלונות בנוגע לביטוחים האלו, הם לא תמיד תופסים – כשצריך אותם, מתחילות הבעיות – זה לא קשור לביטוח ועוד הסברים מהסוג הזה.

תלונות רבות מתקבלות בארגוני הצרכנות על ביטוחי מכשירי טלפון ניידים. לקוחות רבים מגלים שכאשר הם ניגשים לתחנת השירות כדי לממש את הביטוח, התיקון המתבקש איננו כלול בכיסוי הביטוחי, כך קורה שאנשים מוציאים סכומים מאד גדולים עבור הביטוח ומקווים שבעת  צרה הדבר יחסוך להם כסף, אלא שיוצא שהם משלמים גם על הביטוח, ולבסוף, כשקורה משהו לטלפון, הם נאלצים לשאת בעלות המלאה של התיקון.

מי שהביטוחים האלה כן טובים להן אלו חברות הסלולאר שמוכרות את שירותי התיקונים האלה האלו שמגדילים את ההכנסות שלהן.

על פי הנחיית הממונה על הביטוח, לחברות ההסלולאר אסור לקרוא לשירות הזה ביטוח אלא שירותי תיקונים מתמשכים.

אז מה כדאי בכל זאת לעשות – לבטח או לא לבטח?

כל מכשיר נמכר עם אחריות לשנה. אבל זה עדיין לא אומר הרבה – מה כוללת האחריות? כל חברה וההאחריות שלה. בידקו מה כוללת האחריות ומי מספק אותה. האם היבואן הרשמי? האם ספק שירות תיקונים אחר? בדרך כלל, מכשירים הנקנים מהיבואן הרישמי יקרים יותר, אבל האחריות טובה יותר ומלאה יותר  שכן על היבואן הרישמי לעמוד בסטנדרטים גבוהים של היצרן בכל הקשור לרמת השירות וזמינות החלפים.

מעבהר לכך, האם אתם בטוחים שאתם צריכים את ביטוח התיקונים? הסתמכו על נסיון העבר שלכם. כמה פעמים נזקקתם לשירותי תיקון לטלפונים שלכם? אם אתם מאלו ששומרים היטב על המכשירים, יכול להיות שבכלל לא כדאי לכם לשלם סכום נוסף. אם יש לכם ניסיון הפוך –  תקלות רבות ואתם לא יודעים לשמור על המכשיר, יכול להיות שביטוח כזה טוב לכם.

אם החלטתם לרכוש שירות תיקונים לטלפון, בידקו היטב מה הוא כולל. בדרך כלל הביטוחים לא כוללים אובדן או גניבה. בידקו אם הם כוללים קורוזיה ורטיבות, שברים במסך וכו'. בידקו מהו גובה ההשתתפות העצמית והאם יש מיגבלה על מספר התיקונים שניתן לעשות במשך תקופת הביטוח.

לאחרונה השיקה רמי לוי תקשורת שירות תיקונים חדש ללקוחות כל החברות ולכל הטלפונים. עלות הביטוח היא 300 שקל לשנתיים המחולקים ל-12 תשלומים של 25 שקל כל אחד המשולמים בשנה הראשונה. התיקונים מבוצעים על ידי חברת סלדון וההשתתפות העצמית לתיקון עומדת על 120-150 שקל לתיקון. רמי לוי מתחייבת לתקן את המכשיר בתוך יום אחד עד שלשה ימים במקרים מיוחדים בהם נקודת השירות לא יכולה לתקן את המכשיר ויש צורך לשלוח אותו למעבדה.

  • עבור מכשירים מהשורה הראשונה (שחלקי החילוף שלהם יקרים יותר, כיום) כמו אייפון 5 וגלקסי 2-3 – ההשתתפות העצמית תעמוד על 150 ש"ח.
  • עבור מכשירים מגרסאות "ישנות" דוגמאת – אייפון 4S-4, גלקסי 1 וכד' ההשתתפות העצמית תעמוד על 120 ש"ח.

במעמד רכישת הביטוח הלקוחות משלמים 300 ש"ח בחלוקה ל – 24 תשלומים (12.5 ש"ח). לקוחות שאינם מממשים אף תיקון במעבדה יכולים להפסיק את התשלום החודשי בכל עת, ללא כל התחייבות. לקוחות שידרשו לתיקון במעבדה ימשיכו בתוכנית הביטוח עד להשלמת שנתיים מלאות.

דוגמא להמחשה: לקוח משלם על תוכנית ביטוחית כבר שנה מלאה ונדרש לתיקון אחד בלבד – שבר במסך לאייפון 5. עלות התוכנית המצטברת עד לנקודה שבה ביצע את התיקון הינה 150 ש"ח  (12.5*12) עלות ההשתתפות העצמית עבור התיקון – 150 ש"ח. הלקוח ייאלץ להישאר בתוכנית עד להשלמת שנתיים מלאות ולכן גם אם לא ישתמש בשירותי המעבדה שנית – העלות המקסימלית לתיקון תהיה של – 450 ש"ח. מדובר בכשליש מהעלות הסטנדרטית להחלפת מסך מקורי לאייפון 5 במעבדות פרטיות (1200 ש"ח)

הכיסוי הבטוחי אינו מכסה מקרה של אבדן מכשיר.

גם חברות נוספות כמובן מספקים שירותי תיקון – אתם יכולים לבדוק מול מעבדות גדולות, מול חברות התקשורת הסלולארית ועוד.

אייפון החדש – כמה זה עולה? ואיפה לקנות?