חדשות    

ביפן אפשר לישון בעבודה

ביפן יותר ויותר חברות מאפשרות לעובדים לנמנם 30 דקות בעבודה ואף מקצים לשם כך חדרי שינה ייעודיים

נרדמתם בעבודה וחטפתם צעקות? חבל שאתם לא עובדים ביפן.  שם מעסיקים מרשים לנמנם בעבודה, מתוך תפיסה כי  המנוחה תעזור לפריון וכן להימנע מבעיות בריאות. לא מדובר בסתם היתר לנמנם אלא בהקצאת אזורים מיוחדים לשינה. דוגמה לכך היא חברת שירותי ה-IT נקסטביט מטוקיו שהקימה במשרדים שלה "חדרי שינה אסטרטגיים", אחד המיועד לגברים והשני לנשים.יתר על כן, בחדרים מכשיר שמנטרל רעשים מבחוץ והעובדים אינם מורשים להשתמש במחשבים או סמארטפונים בעת השהות בחדרים.

ביפן הסמארטפונים ומכשירים דיגיטליים אחרים הפכו לממכרים עד כדי כך שהם נוגסים בשעות השינה, ולכן החליטו מעסיקים על המהלך.

"נמנום במהלך היום יכול להשפיע לחיוב על היעילות בעבודה, בדיוק כפי שתזונה נכונה והתעמלות עושים", הסביר אמיקו סומיקאווה המכהן בדירקטוריון נקסטביט. נוסף על כך, החברה גם דורשת מהעובדים לצאת הביתה עד השעה 9 בערב, ולא להמשיך לעבוד לתוך הלילה. היא אף מחשיבה שינה של 30 דקות במהלך היום כחלק משעות העבודה.

בחברת הנדל"ן מיצובישי אסטייט גילו כי נמנום באמצע היום משפר את המיקוד ועוזר להעלות את המוטיבציה של העובדים. לכן, תקנון החברה מציין כי מלבד הפסקה של שעה, העובדים גם זכאים לשינה של 30 דקות. ואיך העובדים הגיבו? בהתחלה  נמנעו מחדרי השינה אך עם הצלחת הניסוי החלו גם לנמנם.

חברה אחרת אפילו מתגמלת עובדים שישנו מספיק. עובדים שיוכיחו שישנו לפחות 6 שעות בכל לילה בימי השבוע יכולים לזכות בבונוס של 64 אלף ין (562 דולר). וחברת ביטוח אפילו סיפקה מכשיר שמודד את שעות השינה של העובדים.

אצל היפנים יש תרבות של הרבה שעות עבודה וכך גם בשאר השווקים היצרניים באסיה, לכן מעט קשה לשכנע את היפנים לתפוס תנומה. ומה לגבי הישראלים? כאן לפי מחקרים אחרונים אנחנו ישנים פחות מבעולם, עייפים יותר ופחות יעילים. האם זה ישכנע את המעסיקים לתת לעובדים 30 דקות נמנום? עוד חזון למועד.

האם המסכים פוגעים בראייה של היפנים