גוגל תפרסם הלילה את הדו"חות הכספיים; האם תפתיע שוב?
חדשות    

גוגל תפרסם הלילה את הדו"חות הכספיים; האם תפתיע שוב?

גוגל אמורה לפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2018, והאנליסטים צופים בממוצע לרווח למניה של 9.6 דולר. כמו כן, צופים האנליסטים שגוגל תדווח על הכנסות בגובה של 32.2 מיליארד דולר לעומת כ-26 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. זוהי עלייה צפוייה במכירות של כ-23%.

ברבעון הקודם הפתיעה גוגל כשהציגה רווח למניה של 13.33 דולר וזאת לעומת רווח למניה של 9.28 אותו חזו האנליסטים. ההפתעה התאפשרה הודות להמשך הביצועים הטובים של עסקי הליבה של גוגל בתחומי הפרסום בחיפוש ולאחר שברבעון הראשון נכללו גם הרווחים על השקעותיה ובהן ההשקעה באובר.

שוויה של גוגל, ערב פרסום הדוחות עומד על כ-816 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל של כ-50 ל-12 החודשים האחרונים ומכפיל של 27 לשנת 2018.  בסוף הרבעון הקודם דיווחה החברה כי בקופתה כ-103 מיליארד דולר במזומן ובבטוחות.

לפני מספר ימים קבעה גוגל שיא חדש, שלילי מבחינתה. הנציבות האירופית קנסה את החברה בסכום עצום של 4.3 מיליארד דולר, שיא עולמי בקנסות בתחום ההגבלים העסקיים. הסכום אמנם גדול מאד, אבל לא יכביד על פעילות החברה לנוכח המזומנים הרבים שבקופתה.

הנציבות נימקה את הקנס בכך שגוגל מאלצת את יצרני המכשירים מבוססי האנדרויד להתקין את אפליקציית החיפוש של גוגל ואת דפדפן הכרום כברירת מחדל על מכשיריהם, כתנאי למתן יכולת לכלול גישה לחנות האפליקציות שלה – GOOGLE PLAY. לטענת הנציבות, השיטות של גוגל מנעו מהמתחרים הזדמנות לחדשנות ועצרו אותם מלנסות להתמודד על הבכורה ועל הובלת השוק.

זהו לא המקרה הראשון בו קונסת הנציבות את גוגל. בשנה שעברה הוטל עליה קנס בגובה של כ-2.7 מיליארד דולר גם כן בגין הפרות של חוקי ההגבלים העסקיים. במקרה ההוא הואשמה גוגל בכך שמנוע החיפוש שלה קידם באופן לא הוגן את שירותי הקניות מטעמה.

עמוד המניה באתר הון

גוגל בעקבות הבלוקצ'יין: מאמינה בטכנולוגיה ומפתחת יישומים