שוק ההון    

גט בדרך להנפקה בישראל

פיקסביי

החברה נפגשה בשבועות האחרונים עם שחקנים מרכזיים בשוק

כבר כמה זמן שגט, חברת זימון המוניות, מדברת על הנפקה בבורסה, ונראה שדברים מתחילים לזוז. בכירי החברה נפגשו בשבועות האחרונים עם שחקנים מרכזיים בשוק ועם הבורסה עצמה כחלק מהתהליך של בחינה של הנפקה בישראל.

בגט לא דיווחו  מה השווי יהיה בעת ההנפקה, אבל לפי ההערכות השווי בספרים הוא  1.4 מיליארד דולר, וזה יהיה רחוק מאוד משווי החברה בהנפקה. אם תצא ההנפקה לפועל היא מיועדת רק לרבעון הרביעי של השנה

  גם  חברת ליפט, מהמתחרות הגדולות של גט בניו יורק, הודיעה לאחרונה על כוונה לצאת להנפקה בניו יורק. החברה הגישה תשקיף שחשף הפסדים של כמיליארד דולר בשנת 2018. השווי המוערך של ההנפקה של ליפט הוא כ־20־25 מיליארד דולר, לאחר שהגיוס האחרון שלה היה לפי שווי של 15 מיליארד דולר.  אובר, מתחרה חזקה נוספת, מתכננת להנפיק השנה בארצות הברית ובשווי מוערך בהנפקה של 100 מיליארד דולר.

גט לא הצליחה לכבוש את השוק האמריקאי הנתון לשליטה של אובר, וליפט וגט מתחרות על יתר השוק בארצות הברית. בארצות הברית ג'ט פועלת תחת המותג ג'ונו

הנפקה של גט בניו יורק בלתי אפשרת נוכח הדרישות כיום של הבורסה, מבחינת חזון ונוכחות בשוק המקומי. גם ההנפקה בלונדון, שהיא השאיפה הגדולה של גט, לא נראה שיוצאת לפועל. הבחירה ללכת במסלול ההנפקה  לציבור נובעת מהמצב שבו החברה לא מושכת את ההשקעות כבעבר. הכוונה בעיקר לפולקסווגן אשר השקיעה בחברה 300 מיליון דולר ב־2016 ועל פי דיווחי העיתון הגרמני דר שפיגל, מחקה את ההשקעה. עד היום גייסה החברה הישראלית 640 מיליון דולר, סכום קטן לעומת גיוסי המיליארדים של המתחרות האמריקאיות שלה. אם כי בגט ובפולקסווגן לא אישרו את הדיווחים.

כיום עיקר הרווח של גט הוא מהתחום העיסקי והיא כיום משרתת כ־20 אלף בתי עסק בעולם.

במכתב לעובדי החברה שפרסם המנכ"ל לאחרונה  כתב שהחברה תגיע לרווחיות עד סוף השנה הקרובה. לכן, החברה בוחנת אפשרות לצאת להנפקה. בשיחות שנעשו עם החברה היא קיבלה הצעות גם להנפיק חלקים מפעילותה לרבות הפעילות בישראל אבל ככל הנראה אופציה זו אינה עומדת על הפרק.

האם גט תציג רווחיות ב-2019?

יאנדקס השיקה את שירות המוניות – תחום לגט ולרקסי

תחבורה שיתופית – גט התחילה, איך זה יתקדם?