חדשות    

דואגים לחורף חם: ביטוח לאומי יעביר מענקי חימום למאות אלפי זכאים

מעודכן ל-10/2019

המענק בסך 562 שקל משולם פעם בשנה החל משנת 2016, אז הוא הוענק רק לזכאים המתגוררים ביישובים קרים במיוחד.  החל משנת 2017 הוא משולם לזכאים מכל רחבי הארץ – ומועבר ישירות לחשבונות הבנק שלהם

המוסד לביטוח לאומי ישלם היום (ד') מענקי חימום לחורף בסך 562 שקל ל-273,500 איש –  אוכלוסיית הזכאים לקצבאות אזרח ותיק, שארים או גמלת אזרח ותיק מיוחדת, שעברו את גיל הפרישה וזכאים לתוספת השלמת הכנסה באחד מהחודשים אוקטובר-דצמבר 2019, או שקיבלו קצבת נכות לפני שהתחילו לקבל קצבת אזרח ותיק בסכום השווה לקצבת הנכות ששולמה להם בעבר. המענק יועבר ישירות אל חשבונות הבנק של הזכאים.

מדובר במענק המשולם פעם בשנה, החל משנת 2016, אז הוא הוענק רק למי שהתגוררו ב"יישוב קר". החל משנת 2017, הוא משולם ללא קשר למקום המגורים.

הזכאים לקצבאות אזרח ותיק הם תושבי ישראל שנולדו בארץ או עלו לישראל לפני גיל 60-62 (הגיל המקסימלי בין 60 ל-62 נקבע לפי מועד העלייה) ושילמו ביטוח כנדרש.

מי שעלה לארץ לאחר הגיל המקסימלי זכאי לקצבת אזרח ותיק מיוחדת, על סמך רף הכנסה, אם הוא אזרח ותושב ישראל שהגיע לגיל פרישה ואינו מקבל קצבאות מהביטוח הלאומי. ניתן לבדוק את הזכאות למענק באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.

בחודש דצמבר יעביר הביטוח לאומי מענקי חימום לעוד כ-2,000 מבוטחים שעברו את גיל הפרישה ומקבלים הבטחת הכנסה, אך אינם זכאים לקצבת אזרח ותיק ואינם עולים חדשים או שלא צברו תקופת ותק מספיקה.

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, אמר: "מענקי החימום הם תוספת סעד הניתנת בחודשי החורף למי שידו אינה משגת. הביטוח הלאומי מעבה בימים אלה גם את המענה לאזרחים הוותיקים דרך מתנדבי שירות הייעוץ לקשיש הפרוסים בכל הארץ. תפקידו של הביטוח הלאומי הוא לתת מענה סוציאלי לאזרחים. נהיה בכל מקום שנוכל לעזור ואף נעבה את הסיוע".

כבר לא סומכים על ביטוח לאומי: פחות פניות השנה

הגירעון בביטוח לאומי – כבר ב-2022!