שוק ההון    

דלק תרכוש 23% ממאגר נפט במקסיקו ב-965 מיליון דולר

קידוח גז ימי
דלק תרכוש כרבע מהמאגר סיזר טונגה תמורת 965 מיליון דולר. מדובר באחד מעשרת מאגרי הנפט הגדולים במפרץ מקסיקו
דלק דיווחה כי חתמה על הסכם לרכישת חלקה של "של אופשור", חברה בת של "רויאל דויטש של", במאגר הנפט המפיק סיזר טונגה . מדובר  באחד מעשרה שדות הנפט הגדולים במפרץ מקסיקו. על פי ההסכם, הקבוצה תהפוך לשותפה במאגר, עם החזקה של 23% לצד שלוש מחברות הנפט הגדולות בעולם. שווי הרכישה 965 מיליון דולר.
 בקיזוז תזרים המזומנים שיצטבר בנכס מתחילת 2019 ועד לסוף הרבעון השלישי 2019, המועד הצפוי לסיום העסקה, סכום התמורה נטו צפוי לשקף כ-785 מיליון דולר.
המאגר נמצא כ 300 ק״מ דרומית ללואיזינה במפרץ מקסיקו, בעומק  של כ-1,500 מטרים, מפיק מ-8 בארות, המחוברות במערכת צינורות תת ימית לפלטפורמה מפיקה, בבעלותה המלאה של אנדרקו המזרימה את הנפט והגז בצנרת קיימת לחופי לואיזינה וטקסס.
השותפות האחרות במאגר הן אנדרקו  המפעילה את המאגר (34%), אקווניר המחזיקה 23.5% וחברת שברון שלה  20% במאגר.
קבוצת דלק חתמה על הסכם ארוך טווח עם החברה בת של "של" ולפיו תרכוש החברה הבת  במשך תקופה של 30 שנה את חלקה של הקבוצה בנפט שיופק מהמאגר במחירי שוק במועד המתאים או שתשווה את התנאים שתקבל הרוכשת מצד שלישי.
קצב ההפקה הנוכחי של המאגר עומד על כ-71 אלף חביות נפט ליום – מתוכן חלקה של החברה כ-16 אלף חביות, כאשר 90% מההפקה עבורנפט. אורך החיים הצפוי של המאגר הוא  30 שנה נוספות, ולחלקה של קבוצה דלק מיוחסות רזרבות מוכחות וצפויות של כ-68 מיליון חביות נפט ו-55 מיליארד רגל מעוקב גז טבע , חלקה של קבוצת דלק בנכס הנפט מייצר תזרים שנתי של כ-230 מיליון דולר בשנה.המממנים בנקים בינלאומיים

המימון לעסקה יבוצע ברובו באמצעות מסגרות אשראי מבוססות עתודות מבנקים בינלאומיים
כדי להבטיח את הכנסותיה העתידיות, קבוצת דלק החלה בביצוע עסקאות גידור על מחיר הנפט ביחס לתפוקה הצפויה בנכס לשלוש השנים הקרובות במחיר של 57 דולר לחבית.

העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים, ואחד מהם הוא זכות הסירוב של שלוש השותפות במאגר אשר יכולות להיכנס במקום הרוכשת בעסקה בתוך 30 יום ממועד פרסומה. כמו כן, כפופה העסקה לקבלת אישורים רגולטורים.

לדברי מנכ״ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד: ״העסקה לרכישת הזכויות במאגר סיזר טונגה היא שלב חשוב נוסף ביישום האסטרטגיה של קבוצת דלק להרחבת וביסוס פעילותנו בזירה הבינלאומית. מדובר בהזדמנות עסקית ואסטרטגית- השקעה סינרגטית לפעילות החברה שתאפשר לקבוצה פעילות בנכס נפט מפיק, בעל רזרבות משמעותיות מוכחות, עם תזרים חזק ושותפות עם שחקנים מובילים בשוק האנרגיה העולמי. פעילות זו, לצד פעילות חיפושי הנפט והגז שאנו מבצעים ושואפים להגדיל בים הצפוני ובמפרץ מקסיקו נותנת חיזוק נוסף לפורטפוליו ההחזקות של הקבוצה ולביסוס מעמדנו בשוק האנרגיה הבינלאומי״.