חדשות    

האם מס שבח יופחת לבעלי דירה שלישית

זאת הולכת להיות טעות גדולה, אבל במשרד האוצר נערכים להעניק הנחה במס שבח לבעלי שלוש דירות ומעלה שימכרו את דירותיהם בעקבות הטלת המס על דירה שלישית ומעלה – כך נמסר היום בגלובס.  על פי הדיווח אחת ההצעות שהועלו היא הפחתת מס השבח לסביבות 20% לתקופת זמן מוגבלת.

משתתפים בדיונים האחרונים שנערכו בנושא המס אמרו ל"גלובס" כי נציגי האוצר הביעו נכונות למתן פיצוי לבעלי שלוש הדירות ומעלה, אך באוצר אומרים כי לא נשקלת כל הצעת פשרה סביב המס.

לכאורה הפחתת מס השבח מתאימה להטלת המס החדש בכך שהיא מתמרצת בעלי דירות למכור אותן.

ההצעה הזו לא חדשה – קראו כאן – הבעיה התחילה בעצם כאשר מדובר על מס על 3 דירות שמראש הוא מס בעייתי ומעוות, כך למשל הוא לא צפוי לשפר את שוק הדירות ובטח שלא לעזור לשוכרים (שהמס יתגלגל עליהם), ומעב רלכך הוא מעוות –   בעלי 3 דירות בשווי של 1 מיליון שקל כל אחת, ישלמו מס, ובעלי שתי דירות של 2 מיליון שקל כל אחת לא ישלמו מס – איפה ההיגיון כאן? לא ברור. אז נכון, המס על מחזיקי דירות נמוך, צריך היה להעלות את המס המגוחך על שכר הדירה, אבל כחלון החליט אחרת. בכל מקרה, כדי לקבל חיזוק להצעתו על מיסוי מחזיקי 3 דירות (ראו כאן על מה מדובר ואת העדכונים בנוגע למס זה), הוא מנסה לרכך את מחזיקי הדירות – זה סוג של פתח מילוט מהמס על 3 דירות – אנשים יוכלו למכור את הדירות בלי מס שבח מלא – אבל זו מתנה גדולה מדי!  המטרה היתה לעשות צדק מיסויי ובסופו של דבר נותנים מתנה למחזיקי הדירות.