זכויות עובדים    חדשות    

ההטבות והזכויות שיחסכו לסטודנטים כסף

להיות סטודנט בישראל זו תקופה לא קלה כללכלית, צריך לשלם על לימודים,  לעבוד פחות ובנוסף לשלם בחלק גדול מהמקרים שכר דירה. עם זאת יש כמה זכויות והטבות שכדאי להכיר.

דמי ביטוח

ברוב מוסדות הלימודים המוכרים והגדולים סטודנטים נדרשים לשלם דמי רווחה. דמי הרווחה כוללים דמי ביטוח על כיסוי פצעים ונזקים בחו"ל. כדאי לבקש מהמוסד לראות על מה אתם משלמים ומה הביטוח נותן לכם, וכך להימנע מכפל ביטוחים.

הטבת מס

לאחר התואר סטודנטים זכאים לנקודת זיכוי במס בשווי כ-2,800 שקלים. הטבות פחותות יותר מקבלים  בעלי תארים מתקדמים. ראו עוד נקודות זיכוי ממס הכנסה: למי מגיע וכמה?

סטודנטים חוזרים פטורים גם ממסי קנייה וממכס.

ביטוח לאומי

סטודנטים אומנם חייבים בביטוח לאומי אף בשיעור מופחת, 128 שקל, לעומת 168 שקל. מי שעובד דמי הביטוח הלאומי ינוכו לו מהמשכורת.

ארנונה

סטודנטים עשויים להיות זכאים בארנונה לפי מבחן הכנסות ובהתאם להחלטת הרשות המקומית. בחלק מהמקרים ההנחה יכולה להגיע עד 80%. בחלק מהמקומות האגודה מסייעת.  המסמכים החשובים לשם ההנחה הם אישור לימודים, חוזה שכירות משכורות, שומה ממס הכנסה ומידע על הכנסות שותפים.

אגרת רישום ברבנות

סטודנט או תלמיד ישיבה עד גיל 30 זכאי ל-40% הנחה אגרה ברבנות.

תחבורה ציבורית

בקניית חופשי חודשי, סמסטריאלי או שנתי לסטודנטים מגיעה 50% הנחה. רשימת המוסדות זכאים להנחה כ​אן. את ההנחה יש לבקש מהאגודה או מחברות התחבורה הציבורית הרלוונטיות.

בנקים

בנקים מעוניים לפתות סטודנטים אליהם, כך שיהיו לקוחות נאמנים כשתהיה להם קריירה קבועה. הבנקים מציעים הנחות ופטורים, מעמלות, כולל הלוואות בתנאים נוחים מאוד, לעיתים בלי ריבית ועמלות. להרחבה: חשבון סטודנט – מה מציעים הבנקים השונים.

בילויים

מועדוני לקוחות, כרטיסי אשראי ובתי עסק פרטיים מציעים הנחות לסטודנטים. תמיד כדאי לשאול.

אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים נותנת הטבות שונות כמו הנחה על צילומים, ארוחות במסעדות הקמפוס בהנחה, ימי כיף והופעות לסטודנטים ( יום הסטודנט), מועדון סטודנטים פעיל ובו סרטים ופעילויות חינם, ארגון הסעות מהקמפוסים לתחנות מרכזיות, הנחות בבתי עסק ועוד.

מה הזכויות וההטבות של סטודנטים במילואים

הלוואות סטודנטים בארץ ובעולם – וגם על משבר הלוואת הסטודנטים בארצות הברית

מהן ההטבות המגיעות לסטודנטים