קריירה    

הטעויות שיכולות להפיל אתכם בריאיון וכיצד להימנע מהן

קרדיט: pixabay

 

להגיע מאוחר ולא להתנצל, לקטר על הבוס הקודם, ללבוש לריאיון מכובד מיני קצרצר או חולצה של הלהקה החביבה עליכם – אלה הטעויות הנפוצות שעושים מועמדים בראיונות עבודה, ושעלולות לעלות להם במשרה המבוקשת ■ מה הן יכולות להעיד עליכם ולמה כדאי לשים לב?

שלחתם את קורות החיים, קיבלתם הזמנה טלפונית ושיחה קצרה שבדקה את נכונותכם לבצע את התפקיד ועכשיו אתם מוזמנים לריאיון פנים-אל-פנים בחברה. ריאיון העבודה הוא שלב משמעותי ומרגש בתהליך חיפוש העבודה. זו ההזדמנות שלכם לעשות רושם טוב ולקבל הצעת עבודה קונקרטית. לרוע המזל, זה גם השלב שבו טעות קטנה יכולה להרוס לכם הכול.

אז איך תדלגו מעל המשוכה ותימנעו מפספוסים שיכולים לעלות לכם במשרה הנחשקת? קיבצנו עבורכם רשימת שגיאות נפוצות שמועמדים עושים, ואם תשימו לב ותדאגו להישמר מהן תגדילו באופן ניכר את סיכוייכם לעבור את התהליך בשלום.

  1. מאחרים ולא מתנצלים או מבריזים ולא מודיעים ואחר כך מחפשים תירוצים – התנהלות כזו גורמת למראיין לחשוש בקשר ליכולתכם לעמוד בהתחייבויות ולמועמד עצמו להרגיש לא נוח כבר בתחילת הריאיון.

 

  1. מגיעים לריאיון חצי שעה לפני הזמן – על פניו זה אולי נשמע רעיון לא רע להקדים לריאיון, אבל זה עלול להלחיץ את המראיין להקדים ולהתחיל בפגישה. יש סיבה שנקבעה שעה מסוימת לריאיון. לעולם אל תאחרו, אבל מספיק להקדים בחמש דקות. אם בכל זאת הגעתם מוקדם מדי, שבו בבית קפה סמוך עד לשעת הריאיון.

 

  1. משמיצים את הבוס או את החברה הקודמת, דבר שמעלה אצל המראיין חששות שכך יקרה גם במקום העבודה הנוכחי.

 

  1. מדברים באופן כללי מדי – ריאיון עבודה הוא הזדמנות להפגין את הידע והכישורים שלכם, אז נסו לענות בפירוט עד כמה שניתן על שאלות. אל תסתפקו בתשובות של "כן" או "לא", ואל תתנו למראיין להרגיש שהוא או היא צריכים להיות אלו שמובילים את השיחה. לקראת הראיון, שווה לרענן את הזיכרון לגבי הפרויקטים הכי טובים שלכם.

 

  1. שגיאות כתיב בקורות החיים – שגיאות כתיב בקורות חיים לא ממש מעוררות רושם שאתם אנשים אינטליגנטיים במיוחד, למרות שאנשים מבריקים רבים כותבים כל הזמן בשגיאות כתיב. בקשו ממישהו לעבור על קורות החיים ולתקן שגיאות לפני שאתם שולחים אותן.

 

  1. מסתבכים בניסיון להציג את עצמם – מי אתם? במה אתם טובים ומה אתם רוצים לעשות בחיים? מראיין רוצה תמצות מהיר וברור של חייכם והקריירה שלכם עד כה. מומלץ לכתוב מראש סיכום תמציתי ולהתאמן על לספר אותו מול חבר או חברה.

 

  1. מתנסחים בעוקצנות או באופן שלילי – אף אחד לא מצפה מכם להיות במצב רוח מרומם כל הזמן. אבל אם מקום העבודה יחליט לגייס אתכם, אתם הולכים לבלות שם הרבה שעות, וספק אם העובדים ירצו מישהו שיעכיר את האווירה. פשוט תהיו נחמדים ותחייכו.

 

  1. חטא היוהרה – גם אם מעוניינים לגייס אתכם לעבודה, זה לא אומר שאתם כוכבים ושהחברה תתמוטט בלעדיכם. עצם העובדה שהזמינו אתכם לריאיון עדיין לא אומרת שתקבלו את המשרה, אתם עדיין צריכים לשכנע את המראיין.

 

  1. לא מתמצאים בתחום המקצועי של המשרה – אם אתם הולכים לריאיון עבודה למשרה שדורשת מכם להיות מעודכנים מבחינה מקצועית בתחום, כדאי מאוד להתכונן מראש כדי להימנע ממצבים שבהם תתחילו לגמגם. פשוט תרשמו לעצמכם בפנקס כמה נקודות והערות לפני הריאיון. הן יסייעו לכם במקרה שתיתקפו בבלאק אאוט.

 

  1. לבוש לא הולם – אמנם ללבוש לראיון העבודה טישרט עם הלהקה האהובה עליכם יעיד על כך שאתם צעירים ומגניבים, אבל אם אתם רוצים לגרום למראיין להרגיש בטוח שאתם המועמדים המתאימים, אולי עדיף לבוא עם חולצה ועניבה (גברים) ולבוש שמרני אך אופנתי (נשים).

איך עושים הסבה לתכנות?

מה הכישורים הנדרשים לעבודה ב-2019