תוכן ממומן    

המדריך שלכם לקידום האתר – צ'קליסט

קרדיט Shutterstock

מה לא נאמר על אופי הקידום בגוגל וכיצד נכון לקדם.. ובכן, התשובה האמיתית היא שיש המון פרמטרים עבור קידום אתרים בגוגל וכדי לדעת כיצד לקדם נכונה, חשוב להתמקד בפרמטרים "המקובעים" מהשנים האחרונות – ואלו אשר ידועים כמשפיעים.

ראשית, נחלק את הפרמטרים לשתי קבוצות עיקריות:  On Page ו- Off Page ואז נאמר שחשוב מאוד לשות את הבדיקות הללו ואל לכם לוותר עליהן – או לאפשר לחברת הקידום שלכם לפסוח על הבדיקות הללו.

בדיקות On Page 

  • תוכן האתר – חפשו אחר עמודים בהם התוכן קצר מדיי, לא איכותי או תוכן משוכפל. תוכלו להיעזר בכלי הצפרדע הצורחת (screaming frog) אך ספציפית מומלץ שבדיקה כזו תבצע חברת קידום אתרים בגוגל היות והיא מעט מסובכת.
  • כותרות H1 ותגי מטא (טייטל ותיאור) – ודאו ייחודיות פר עמוד וזכרו שתיאור טוב יעזור להניע את הגולשים להיכנס לאתר שלכם (למרות שאין לו השפעה על הקידום). במידה ויש לכם עמודים ללא התגים הללו, תקנו זאת מיד.
  • קישורים שבורים – חפשו אחר קישורים שבורים ותקנו אותם. ניתן לאתר את הקישורים בקלות בעזרת הצפרדע החביבה (screaming frog).
  • עדכון – ודאו שהמערכת ניהול והתוספים שיש לכם באתר מעודכנים.
  • אבטחה – ישנה חשיבות גדולה לאבטחת האתר, הן מבחינת תעודת SSL אשר כיום אפשר לומר שבלעדיה האתר נחשב ללא מאובטח ולא זוכה לתעדוף על ידי גוגל והן מבחינת תוסף אבטחה שיגן לכם על האתר.

אם יש לכם מנעול קטן כזה ליד ה URL של האתר, מדובר באתר בעל תעודת SSL ואם אין לכם.. התקינו מיד.

  • מהירות האתר – כאן אנחנו ממליצים לעצור ולהתמקד, נכון שלא ידוע בדיוק מה השפעתה של המהירות מבחינת גוגל (נדע ככל הנראה במסגרת שנת 2021) אך אין ספק כי מדובר בפרמטר חשוב מאוד וגם כזה שיכול לגרום לצמיחה או צניחה כמות התנועה לאתר. בדקו את האתר שלכם באמצעות כלי גוגל שנקרא  Pagespeed insightsונסו לתקן את כל הבעיות שמונעות מהירות טעינה קצרה ככל האפשר. אנו מאוד ממליצים להסתייע בחברת קידום לצורך כך ובמיוחד אם הציון של האתר שלכם נמוך. עובדה ידועה היא שחווית עמוד לא טובה, מובילה לירידה בתוצאות.

כיצד ניתן לשפר את מהירות הטעינה? יש תוספים שיכולים לעזור בכך, אחסון אתרים איכותי, כיווץ תמונות וכדומה.

  • מובייל פרנדלי (ידידותיות לניידים) – אחד הדברים שגוגל שלנו בודקת היא עד כמה האתר שלכם מותאם לניידים. יש להקפיד על רמת ידידותיות גבוהה ביותר ולא להפסיק לשאוף להתאמה מלאה ככל האפשר.

בקונסולת החיפוש של גוגל, תוכלו לבצע בדיקה ולראות עד כמה האתר שלכם מותאם לניידים. בצעו את הבדיקה וודאו שאתם עומדים ברף הנדרש ומעבר לכך.

בדיקות Off Page

מילה קטנה על בדיקות האוף פייג'; באם האתר שלכם חדש או מעולם לא בוצע לו קידום, יש הבדל משמעותי בבדיקות אלו, עד רמת אם לבצע או לא. באם האתר שלכם עבר כבר הליכי קידום כאלו ואחרים, לבדיקות האלו יש משמעות מאוד רצינית ועמוקה וכך גם רמת הבדיקות שיש לבצע. גם בבדיקות אלו, תוכלו להיעזר בכלים חינמיים אך אנחנו חייבים לומר שמוטב ויבצע אותן מישהו בעל ניסיון והבנה בקידום אתרים. אחד הכלים החמודים ביותר נקרא Ahrefs Webmaster Tools ובעזרתו תוכלו לקבל תמונה יחסית טובה באשר למצב האתר שלכם בכל הקשור לקישורים הנכנסים אליכם לאתר ולמילות מפתח המייצרות תנועה לאתר. מעבר למידע הזה, תתקבל גם ההבנה במה צריך לטפל ומה בעייתי.

להלן השאלות / בדיקות שיש לשאול / לבצע כאשר אנחנו מדגישים שטרם הבדיקות הללו, תקראו ותלמדו קצת אודות קישורים, תרומתם, חשיבותם וכדומה:

  • מהיכן מגיעים הקישורים אל האתר שלכם?
  • האם יש אתרים מהם מגיעה כמות גדולה של קישורים?
  • כמה ומהו הגיוון שיש בטקסט האנקור של הקישורים שיש אל האתר שלכם?
  • האם כתובת IP אחת מחוללת מספר קישורים ואם כן למה?
  • האם יש מספר רב של קישורים שנקראים קישורים שבורים?
  • מה הסיבה לקישורים השבורים הללו, האם אולי הם שייכים לחברת הקידום איתה סיימתם לעבוד?
  • האם אתם יכולים או יודעים כיצד לגשת לאתרים הללו ולבקש מהם להסיר את הקישורים הבעייתים?

ועוד.

חשיבות בדיקות האון ואוף פייג' היא עצומה ואל לכם להתחיל קידום לאתר לפני שביצעתם את הבדיקות הללו. אנחנו מקווים שעזרנו לכם וממליצים לכם לפנות אלינו בכל שאלה.