קריירה    

הרשת החברתית לינקדאין – מה זה ולמה כדאי לכם להיות שם?

מעודכן ל-10/2019

תאמינו או לא אבל בישראל של שנת 2019 עדיין חיים אנשים שלא יודעים מה זה לינקדאין ((LinkedIn ומהן האפשרויות שהיא פותחת למשתמשיה ■ אם גם אתם נמנים עימם, הכתבה הזו תספר לכם כל מה שלא ידעתם על הרשת החברתית של עולם העסקים ולא העזתם לשאול

נתחיל בהגדרה כללית: לינקדאין היא הרשת החברתית של עולם העבודה והעסקים. כשם שרשת הפייסבוק משמשת אותנו בעיקר לצרכים חברתיים (יש לה גם שימושים מקצועיים, מוגבלים יחסית), כך רשת הלינקדאין נועדה לשמש אותנו למטרות מקצועיות – ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה.

למה משמשת רשת לינקדאין?

השימוש בלינקדאין נועד לכמה מטרות – חיפוש ומציאת עבודה, איתור וגיוס עובדים, נטוורקינג עסקי, ואיתור ספקים ולקוחות לעשיית עסקים. לכן, כדאי כמעט לכל אחד לפתוח פרופיל ולהיות שם, אף על פי שזו רשת הרבה פחות "חברתית" והרבה יותר "מקצועית". דווקא מן הטעם הזה, שהיא משרתת יעדים מקצועיים, כגון יעדים בקידום קריירה וקידום עסקי, כדאי להשקיע בבניית ובכתיבת פרופיל בלינקדאין.

בישראל משתמשים במערכת כשני מיליון איש בקירוב, ויש להם סיבות טובות: מערכת הלינקדאין מחברת בין אנשים בנושאים מקצועיים; מאפשרת לאנשים להציג את המיומנות המקצועית שלהם בתחומים השונים; מסייעת לאנשים לבצע רישות ('נטוורקינג') של הקשרים שלהם (כלומר, להרחיב את רשת הקשרים המקצועיים שלהם) להשגת מטרות עסקיות; מאתרת עבורם לקוחות; מאתרת עבורם עובדים; מאפשרת לאנשים להתפתח מבחינה מקצועית, ועוד.

רקע ונתונים על משתמשי המערכת

רשת לינקדאין הושקה לראשונה במאי 2002, ובאפריל 2017 כבר היו רשומים בה כ-500 מיליון משתמשים. החברה ממוקמת בקליפורניה ומעסיקה למעלה מ-10,000 עובדים במשרה מלאה, ב-30 ערים בעולם. ב-2016 היא נרכשה על ידי חברת מיקרוסופט בסכום של 26 מיליארד דולר (ויקיפדיה: לינקדאין).

לינקדאין מציעה מספר רב של פתרונות לכל מי ששייך לעולם העסקי: לבעלי עסקים, לעצמאים, למנהלים, לעובדים, לחברות מגייסות ולכלל מחפשי העבודה – למעשה היא מספקת להם לא מעט כלים שלא היו קיימים קודם, שיכולים לסייע להם להציג את עצמם לצורך מציאת עבודה.

בכל שבוע מתפרסמים בה כ-130,000 פוסטים.

במקביל לרשת האם – לינקדאין, פועלת רשת נוספת, לשיתוף מצגות (Linkedin Slideshare), ועד היום הועלו אליה מעל 20 מיליון מצגות (Slideshare).

לא דוברת עברית – לינקדאין נתמכת ב-24 שפות, ובהן אנגלית, ערבית, סינית, דנית, הולנדית, צרפתית, גרמנית, אינדונזית, איטלקית, יפנית וקוריאנית – אך לצערם של אנשי עולם העסקים בישראל, היא איננה נגישה כל כך בעברית. ניסיון לכתוב בה בשפת הקודש יוצר עיוותים בטקסט ושילוב של אנגלית ועברית מבלגן את כל העסק לחלוטין.

מצד שני, בזמן שאתם טורחים על תרגום קורות החיים שלכם לאנגלית, תוכלו להתנחם בעובדה שכ-30% מכלל המשתמשים (146 מיליון איש) הם אמריקאים, ועוד מיליונים רבים של דוברי אנגלית ברחבי העולם. אם העולם הוא כפר גלובלי, הרי שהמפגש עם אנשי מקצוע דומים בשלל מדינות לא היה קל יותר.

קצת מספרים:

28% מכל המשתמשים באינטרנט משתמשים בלינקדאין.

משתמשים רשומים: מעל 560 מיליון. היעד: 3 מיליארד.

בכל שנייה מצטרפים ללינקדאין 2 משתמשים חדשים.

56% מהחברים בלינקדאין גברים ו-44% נשים.

כמעט 2 מיליון ישראליים משתמשים בלינקדאין

45% מהמשתמשים בישראל הם בטווח הגילים 34-25

בלינקדאין משתמשים אנשים מ-200 מדינות (למעשה כל מדינות העולם).

המשתמש הממוצע מבלה 17 דקות בחודש בלינקדאין.

40% מהמשתמשים נכנסים ללינקדאין על בסיס יומיומי.

מה אפשר לעשות בלינקדאין?

  • לפתוח פרופיל אישי ולהעלות קורות חיים דיגיטליים;
  • נטוורקינג – לבנות ולטפח רשת של קשרים שתקל על התפתחותנו המקצועית;
  • לקדם מכירות;
  • למצוא חומר מקצועי רלוונטי וחברות בעולם העוסקות בתחום המבוקש
  • להוריד ולהעלות מצגות;
  • להעשיר את הידע המקצועי שלכם;
  • לחפש עבודה;
  • להציע משרות ולחפש עובדים מתאימים;

כמות המשתמשים – והעובדה שכל הגורמים בעולם העסקי מצויים בו – הופך את ההכנה והטיפוח של פרופיל לינקדאין מושקע למצרך חובה, לכל מי שמחפץ בקידום מקצועי ואישי!

בלינקדאין נלחמים בזיוף כישורי קורות חיים

מה הכישורים הנדרשים לעבודה ב-2019

איך פותחים חנות בפייסבוק?                                                     Presidência do Méxi    מארק צוקרברג