תוכן ממומן    

השקעות נדל"ן בארה"ב בצל משבר הקורונה: מדוע זה הזמן ואיך ללמוד נדל"ן?

ניר בבג'ני, מייסד נדלניר, צילום:יח"צ

ראיון עם ניר בבג'ני, מייסד חברת נדלניר על ההזדמנות בשוק הנדל"ן בעקבות משבר הקורונה.

שלום ניר, איך אתה התחלת בתחום הנדל"ן בארה"ב?

לפני כ-10 שנים התחלתי את דרכי כמשקיע נדל"ן פרטי בכסף שלי. בהמשך עזרתי לבני משפחה וחברים קרובים שלי. כך צברתי עוד ניסיון ומוניטין של ביצוע מספר עסקאות רב במדינות שונות באמריקה. תחילת הדרך שלי הייתה בעיקר מפה לאוזן ומשם זה התפתח. כיום כבר מאחוריי יותר מ100 עסקאות נדל"ן ב4 מדינות בארה"ב, עזרתי למשקיעים ישראלים רבים.

למה להשקיע בנדל"ן בארצות הברית?

בארה"ב תרכוש נכס ב-250 אלף שקל המייצר כ-2000 ש"ח הכנסה חודשית. אין צורך להשתעבד למשכנתא עם חוב ארוך והכנסה שוטפת אפסית. אין מס רכישה. בנוסף, נדל"ן בארה"ב הוא כלי חשוב לגוון את תיק ההשקעות שלך, שהרי רובנו בחשיפת יתר לשוק המניות דרך קרנות פנסיה , השתלמות והשקעות עצמאיות. או בחשיפה לנדל"ן בישראל דרך נדלן להשכרה בבעלותנו או דירה בבעלות. בנוסף, כיום ניתן לרכוש נדל"ן באזורים בעולם בהם פוטנציאל ההשבחה גבוה משמעותית מאשר בישראל.

האם יש הזדמנות נוספת כעת בעקבות משבר הקורונה?

עכשיו נגיף הקורונה ומשבר הבריאות העולמי פותח עבורנו המשקיעים חלון הזדמנויות חדש לקניית נכסים בארה"ב. זהו מצב מתפתח ולכן יש עדיין זמן להיערך לניצול ההזדמנות.

  איך מתחילים להשקיע? האם להשקיע לבד עצמאית או פשוט לקנות נכס מחברת שיווק נדל"ן?

אנו ממליצים להשקיע עצמאית ויש לכך יתרונות רבים וביניהם: הזדמנות לחסכון משמעותי בסך עלויות ההשקעה.

ביטול החשיפה לחברה בעלת מטרות מקסימום רווח משלה. ניתן להנות מ-100% השבחת הנכס. באפשרותך להחליט מתי למכור את הנכס או לקבוע את רמת המינוף ולהימנע מהשקעות ממונפות בסיכון גבוה בעת הזו.  בהשקעה עצמאית ניתן ללמוד הרבה מהתהליך עצמו. להתמקצע לקראת הרכישות הבאות. לצמוח ולהתפתח. כל או רוב המוחלט של המשקיעים אשר עשו דרך משמעותית בנדל"ן, התחילו או עברו בשלב מסוים לנתיב השקעות עצמאי.

 אז מובן היתרונות להשקיע עצמאית, אבל מה עם הזמן והמאמצים הנדרשים להתעסק בזה ואיך מוצאים את העסקאות ההזדמנותיות עצמאית לבד?

לבד זו לא מילה מדויקת. עצמאות אינה אומרת לפעול לבד. לקנות את הנכס הנכון להשקעה בחו”ל ולבצע זאת היטב דורש מומחיות. אז כן זה תחום די פשוט ללמידה, אבל הבעיה היא שמחיר הטעות הוא גבוה. במדריך ההשקעות שכתבתי וזמין חינם באתר נדלניר אני משתף את מה שלמדתי על יסודות הנדל"ן וגם את העיקרון באיתור עסקאות טובות. אלה באמת דברים בסיסיים. המפתח באיתור עסקה טובה לך לא נמצא באמת בעסקה, אלא בצוות האנשים שלך! צריך  לבנות את צוות האנשים האמינים שלך בשטח שירוויחו איתך ולא על חשבונך. וזו גם דרך יעילה לפעול עצמאית באמצעות שימוש בזמן, מאמצים ומיומנויות עבודה של אנשים אחרים.

 אז מצד שני מה הסיכונים? האם אפשרי להתמודד עם הסיכונים ועוד מרחוק? 

יש למטבע שני צדדים. בצד האחד של המטבע, כל משקיע שפוי שאי פעם השקיע בנדל"ן בחו"ל זה אך ורק בגלל שהתמורה עולה בסדרי גודל על מה שאפשר להשיג בנדל"ן בישראל. הצד השני של המטבע הוא המרחק. המרחק מייצר אתגרים שלא היו לנו אם היינו משקיעים כאן בארץ בסביבת המחייה המוכרת לנו. המרחק אינו רק פיזי. מרחק של שפה, מרחק תרבותי שהרי מי שעובד עם אמריקאים יודע מה ההבדל בין אנגלית לאמריקאית. מרחק מהאנשים וקשרים מקומיים. מרחק ידע והיכרות על הסביבה וכיוצא בזה. החדשות הטובות הן שעל כל הפערי האלה ניתן לגשר. זה לא אומר שאין מרחק. זה לא אומר שאין משמעויות של סיכונים למרחק. זה כן אומר שאם תשקיע בעצמך ותלמד מה עושים מי שכבר הצליחו לגשר על המרחק, אז תהיה לך ההזדמנות להכיר פתרונות שיצמצמו משמעותית את הסיכונים בהשקעה שלך.

ומה אם אין לי זמן להתעסק בזה ואני עדיין רוצה לייצר הכנסה מנדל"ן?

שירות הבסיס שלנו ליווי השקעה מקצועי עוזר לך בדיוק בזה. אם אין לך היכולת או הרצון להשקיע זמן ומאמצים אז ביכולתנו לבצע מיקור חוץ של ניהול הפרויקט אלינו. זאת לדעתי, כדאי ללמוד בקורס נדל"ן בכל דרך פעולה כי גם אם לא תעשה זאת עצמאית מאוד חשוב לפתח את יכולתך לבדוק ולבצע בקרה נכונה.

 מה אני אלמד בקורס השקעות נדלן בארצות הברית?

בתחילה אני מלמד אותך את חלופות ההשקעה השונות. למשל להשקיע במקבץ דיור מולטי פמילי באמצעות קרן או קבוצת השקעה, השקעות פליפים או השקעות נדלן להשכרה. חשוב לרכוש את המיומנות החובה של כל משקיע כדי לדעת לבחון באמת את היתרונות והחסרונות של הזדמנויות השקעה ובלי הטיות שיווקיות שהחברות או הברוקרים לא מספרות לך. לדעת לבדוק הצעות השקעה בעצמך! לאחר מכן התהליך. התהליך מתחיל בשלב היערכות מקדימה והכנת התשתית, ממשיך בשיטה לאתר ולבחור בהשקעה שנכונה עבורך. אגב זה נכון להשקעת נדל"ן בארץ ולא רק בחו"ל. בנוסף, לומדים בקורס מיומנויות השקעה למשל כיצד לתפעל את ההשקעה ומה ידרש ממך בבחינת זמן ומאמצים, ולא רק מבחינת כסף.

למה ללמוד בקורס של נדלניר?

כי מומלץ ללמוד  ממישהו שיכול להעניק לך ידע המבוסס על ניסיון מעשי. הרובד שתלמד בקורס הוא כיצד להשקיע מקצועית. אני אלמד אותך את השיטה לבצע השקעה בתהליך מקצועי מנוהל סיכונים. קורס מעשי כזה מקנה לך כלים להתחיל להשקיע מבלי לאבד כסף ובלי לבזבז זמן על טעויות יקרות. בקורס של נדלניר אני אלמד אותך את השיטה שלי כיצד לנהל נדל"ן מרחוק. מהבית שלך בעזרת מחשב , בעזרת טלפון. בלי לטוס.

מה אומרים הבוגרים של הקורס?

אתה יכול לקרוא ביקורות עלינו בגוגל. למשל ניתאי נאמן נרשם לקורס השקעות נדל"ן כדי להעשיר את הידע לקראת הרכישה הראשונה בארה"ב וכתב ביקורת. "נושאי הקורס מכסים את כל הידע הנדרש לניתוח וביצוע של השקעות נדל"ן בארה"ב – בין אם התכלית היא יזמית או השקעה בודדת".

"הקורס גורם לך להבין דברים באופן פשוט ויעיל", משתף ירון אלזם. "יש הרבה מידע ברחבי הרשת על עולם הנדל"ן בארה"ב. בקורס ניר גורם לדברים להיראות פשוטים וברורים עם כלים שאיתם ניתן להשתמש כשחוקרים עסקאות נדל"ן".

עקב המצב שנוצר בעקבות נגיף הקורונה אנחנו בחברת נדלניר מציעים את האפשרות ללמוד נדל”ן מהבית באמצעות קורס מקוון. הגענו למסקנה במיוחד עכשיו, כשהמשבר מטלטל את השוק ותוקע אותנו בבית, כי זה הזמן הכי טוב להתפתח ולשפר מיומנויות רכישה של נדל”ן מרחוק בארה”ב! הקורס פותח בהתבסס על תהליך ייחודי אותו דייקתי במשך כ10 שנים ודרך ניסיון של יותר מ100 עסקאות ועבודה עם עשרות משקיעים.

הריאיון נערך עם ניר בבג'ני, מייסד נדלניר ליווי השקעות נדל"ן בארה"ב, מנהל פורום תפוז השקעות נדל"ן בארה"ב. אשר עוסק בליווי עסקאות נדל"ן בארה"ב ומנהל עבור לקוחותיו את התהליך כולו מאיתור השקעה ועד ליצירת הכנסה שוטפת מנדל"ן להשכרה.