ביטוח    רכב ותחבורה    

חמישה דברים שכדאי לדעת לפני שעושים ביטוח רכב

מעודכן ל-08/2022

עומדים לעשות ביטוח רכב לראשונה או שאתם מחדשים ביטוח קיים ובוחנים הצעות מחיר? אספנו עבורכם כמה דברים שלא כולם יודעים שיכולים להשפיע על מחיר פוליסת הביטוח שלכם. המדריך המקוצר לביטוח רכב לפניכם.

ביטוחי רכב שונים כוללים מאפיינים מגוונים

כל חברת ביטוח רכב בונה את הצעות ביטוח החובה והביטוח המקיף בהתאם לכיסויים בסיסיים ותוספות. אתם יכולים למשל לבחור פוליסה הכוללת ביטול ההשתתפות העצמית, או השתתפות עצמית במחיר מופחת בתמורה לתשלום תוספת שנתית לעלות הפוליסה. כך במקרה של תאונה לא תצטרכו להוציא סכום כספי גבוה. בנוסף, לכל חברה יש מוסכי הסדר המציעים תיקון במחיר נמוך יותר בזכות חוזה שעשו עם חברת הביטוח. בזכות מאפיינים נוספים תוכלו לקבל הנחות על נהיגה זהירה ואף אפשרות לכיסוי אם ארנקכם נגנב מהרכב או אם נשברה לכם שמשה.

אמצעי מיגון לרכב שיכולים להוזיל את הפוליסות

אמצעי מיגון שונים יכולים להוזיל את הפוליסות שלכם. הן את ביטוח החובה ואת את הביטוח המקיף. למשל, אם תתקינו מערכות התראה של מובילאיי בפני תאונות או פגיעה בהולכי רגל תזכו להנחה בשני סוגי הפוליסות. התקנה של מערכת אזעקה, אימובילייזר וחיישנים נוספים תוזיל לכם את הביטוח המקיף. התקנת מכשיר המתעד את דפוסי הנסיעה שלכם (מתקינים ברשת איתורן) תוזיל אף היא את הביטוח אם אתם נוהגים בזהירות ונמנעים מנסיעה במהירות מופרזת או מבלימות חירום רבות.

כיסוי עבור שירותי דרך וגרירת רכב

גם אם אתם יודעים להחליף גלגל במקרה של תקר או להחליף מצבר, שירותי דרך יכולים להיות לעזר בכל מקום שתהיו. חלק מהפוליסות מציעות לכם הרחבה של הפוליסה עם שירותי דרך וגרירה. אם נתקעתם באמצע איילון כשהרכב התחמם או שמוט ההילוכים שלכם לא מגיב פתאום – תוכלו לזכות לשירותי גרירה למוסך ללא תשלום.

גיל מינימלי לשימוש ברכב

הידעתם שמחיר הפוליסה שלכם נקבע גם על פי מאפייני הנהג? הנהגים הבוגרים יותר בבית ישלמו מחיר נמוך יותר. בנוסף, מין הנהג קובע אף הוא את מחיר הפוליסה, זאת משום שמבחינה סטטיסטית נשים מועדות פחות לתאונות דרכים. לכן, מומלץ לבדוק עם חברת הביטוח שלכם את ההנחות שתוכלו לקבל עבור נהגות ברכב המשפחתי על מנת לשלם סכום נמוך יותר.

כמות הנהגים העתידים לנהוג ברכב

אם יש לכם רכב שנמצא בשימוש של אחד מבני המשפחה בלבד, והוא נהג ותיק וזהיר (ללא תביעות קודמות), כדאי לרכוש "פוליסת נהג נקוב". ככל שיש יותר נהגים המשתמשים ברכב, כך מחיר הפוליסה שלכם עשוי להיות גבוה יותר. בנוסף, אם יש נהג צעיר בבית שנוסע רק מספר ימים בחודש (כמו חייל הנמצא בבית רק בסופי השבוע) מומלץ לרכוש פוליסה לנהגים הוותיקים ולהוסיף כיסוי עבורו רק לימים שבהם הוא נוהג המכונה – ביטוח "לתקופה קצובה". כיסוי זה יכול לחסוך לכם מאות שקלים בשנה.

לקריאה נוספת:

פסיקה: אי-עמידה במגבלת הגיל אינה שוללת לגמרי את הכיסוי בביטוח רכב

לא רק חניה: פנגו תציע ביטוח רכב

מגדל והראל זכו במכרז לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנים 2019-2020