חדשות    שוק ההון    

ייצוא קנאביס – אושר בקריאה שנייה ושלישית; נתניהו יקבע עוד בקדנציה הנוכחית

כשחברי הכנסת רוצים הם יכולים לעשות את הדבריםפ מהר, אפילו מהר מאוד. חוק הקנאביס שאמור לאפשר ייצוא של קנאביס אושר לאחרונה בקריאה ראשונה (הרחבה כאן), אלא שבימים האחרונים היה נראה שהחוק עשוי להידחות עד לאחר הבחירות (בתחילת אפריל). החשש של הפעילים בתחום היה שהקדמת הבחירות תידחה את ההחלטה על החוק. בפועל, קרה ההיפך – חברי הכנסת רצו לאשר את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.

החוק עלה לקריאה שנייה ושלישית במהירות במטרה לאשר את הייצוא לפני פיזור הכנסת. 21 חברי כנסת תמכו במהלך, ללא מתנגדים. החוק הנוכחי מסדיר את תקצוב הפיקוח על הקנאביס על ידי המשרד לביטחון פנים. הבעיה הגדולה היתה מול המשרד לביטחון פנים שחשש מגידולים של קנאביס שיהיו סוג של פרצה קוראת לגנב. החשש מוצדק – עבריינים יכולים לגנוב את הקנאביס היקר ולהפיץ אותו בארץ. המשרד לביטחון פנים דרש תקציב לצורך שמירה על החוות קנאביס ועל זה מדבר החוק.

העברת החוק היא צעד אחרון – עכשיו המשרד לביטחון פנים, בראשות גלעד ארדן, אמור להסיר את התנגדותו למהלך. יתר המשרדים הקשורים לעניין – הדגישו בעבר כי הם תומכים בייצוא קנאביס.

על כל פנים, לא מדובר עדיין על אישור רשמי לייצוא ורק החלטת ממשלה תאפשר את הייצוא בפועל. על פי דיווחים בתקשורת – ההחלטה צפויה לעבור. אך, בסופו של דבר איש אחד יחליט אם לאשר או לא – ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

חברות הטבק לוטשות עיניים לקנאביס: אלטריה מעוניינת להשקיע בקרונוס הקנדית

קנביט תספק קנאביס לתיקון עולם

עוד חברת קנאביס בדרך לבורסה; פארמוקן תמוזג לתוך מדיקל

עמיר שיווק – ירידה של כמעט 50% ברווח הנקי; אולי קנאביס יעזור?

טוגדר נכנסת לשוק הגרמני; רכשה חברה בעלת רישיון למסחר בקנאביס רפואי