מדריכי צרכנות    

כמה מוציאים על הימורים חוקיים ומה הסיכוי לזכות

בארץ , אנחנו יודעים, אין קזינואים מפוארים, אבל יש תעשיית הימורים גדולה שהיא גם מונופול בתחום: מפעל הפיס על שלל ההגרלות שלו. לצדה יש הטוטו, וזהו בערך. מדובר בהוצאות בעיקר של העשירונים התחתונים החולמים לצאת ממצבם, אבל לא רק שהסיכוי נמוך, אלא שההוצאות על ההימורים אף מכבידו תעל מצבם. על פי נתוני הלמ"ס 6.5% מההוצאות החודשיות שלנו על תרבות הן על הימורים חוקיים.

כמה מוציאים על לוטו

עבור מחירי טופס רגיל של שתי טבלאות בלבד, הסיכוי לזכות יותר מ-1 למיליון, נשלם לטופס 5.8 שקלים. עבור דאבל לוטו  – שבו זוכים בסכום זכייה כפול, המחיר כבר 11.6 שקלים. כשאנחנו מגדילים את מספר הטבלאות, אנחנו לכאורה מגדילים את הסיכוי ולכן גם את המחיר, אך לא בהרבה. כך עבור 14 טבלאות נשלם  40.6 שקלים אך הסיכוי לזכות הוא קצת יותר מאחד למיליון.

נוסף לסוגים אלו יש לוטו שיטתי המאפשר למלא יותר מצירוף אחד בטבלה בודדת ואף להגדיל, לפי מפעל הפיס,  את פרסי המשנה. מחיר הטופס השיטתי מחושב ע"י מספר הצירופים שנבחרו כפול 2.90 שקלים לצירוף. ככל שבוחרים יותר מספרים המחיר עולה, ועל בחירת 12 מספרים בטופס שיטתי תיפטרו כבר ממשכורת מינימום עם סיכויי זכייה גבוהים יותר של רק 1 ל-17,000 . מובן שככל שהסיכויים לזכות גדלים סכומי הזכייה קטנים יותר.

על פי מכון דיווידסון, הסיכוי לזכות בפרס גדול הוא כ-1 מתוך 15 מיליון, סיכוי נמוך מהאפשרות של פגיעה באסטרואיד שתוביל לקץ האנושות ב-70 השנה הקרובות. על פי ממומחים לסטטיסטיקה, גם אם אתם שולחים הרבה טפסים, הסיכוי של כל טבלה נשאר זהה ולא גדל, רק כי הוצאתם יותר כסף.

בבדיקה של דה מרקר התגלה כי אצל 99% מאיתנו  רוב הסיכווים שנזכה בפרס הראשון בלוטו עד גיל 112 אלף.

כמה מוציאים על טוטו

בטוטו המחירים מעט שפויים יותר, על טור בודד נשלם 3 שקלים, בטופס רב טורי אפשר לסמן יותר מתוצאה אחת, ועל כן אפשר למלא עד 432 טורים, וכאן נשלם 1296 שקל. יש אפשרות גם לטוטו פלוס שבה מוסיפים משחק, ומגדילים את הפרס ב-10 מיליון שקל.

הטוטו לכאורה יותר מחושב, כי יש בו 16 משחקים, נתוני עבר והשערת מיומנות של שהחקנים ולא מדובר באקראיות מוחלטת. אומנם הסיכוי של מי שבקיא כדורגל גדלה ממי שאינו מבן כלל בכדורגל. על פי הבלוג "נסיכת המדעים" הסיכוי של בקיא בכדורגל לנחש נכונה בטוטו  הוא אחד ל-65 אלף, עדיין נמוך אבל פי 600 מבחירה אקראית. בכל מקרה כפי שמראים התוצאות עצמן, הסיכויים נמוכים.

סיכום

בנוסף לקומבינציות השונות נזכור כי אם הסיכויים עולים, כך גם מספר הזוכים גדל והם מתחלקים בפרס, כך שסכום הזכייה קטן משמעותית. מובן גם שהסיכויים של מי שאינו ממלא  כלל הם אפסיים, אך הוא יכול להשתמש בסכומים הנצברים לחסכונות והשקעות שהסיכוי שלם להניב משהו גבוהים יותר.

מכורים להימורים – המדינה לוקחת אחריות; האוצר מקצה משאבים לאיתור וטיפול במכורים

טדי שגיא – המיליארדר שלא מתאהב בחברות שלו