חדשות    

לידר: "בקרוב יתכן מהלך רכישה מסיבית של מט"ח או אג"ח ממשלתי"

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל

לידר שוקי הון מפרסמים סקירה כלכלית, ובה התייחסות למדיניות בנק ישראל, ומעריכים כי "בנק ישראל צפוי לשמור על יציבות בריבית מחר עקב עלייה בציפיות האינפלציה"

לידר שוקי הון מפרסמים סקירה כלכלית, ובה התייחסות לנתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה, למדיניות בנק ישראל ולמתרחש בשווקי העולם. בסקירתם מתייחסים לידר שוקי הון לנתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה, ומציינים כי נתוני סחר חוץ מצביעים על גידול מהיר ביצוא ענפי ההיי טק וירידה ביתר הענפים. יבוא חומרי הגלם נמצא בקיפאון, אינדיקטור לחולשה בייצור התעשייתי. יבוא מוצרי הצריכה עלה בצורה מתונה ברבעון א'. לידר מציינים בנוסף כי הצמיחה במשק הישראלי נשענת על ענפי הטכנולוגיה העלית ועל הצריכה הפרטית.

באשר לאינפלציה כותבים לידר שוקי הון כי האינפלציה עד חודש יוני צפויה להיות גבוהה על רקע עונתי והעלייה במחירי הדלקים. ציפיות האינפלציה שנה קדימה בקרב החזאים עלו ל-1.1% מ-0.7% לפני חודשיים.

פסגות: הנעשה בשוק המט"ח הוא הגורם המשפיע ביותר על השווקים העולמיים

לידר מעריכים כי בנק ישראל צפוי לשמור על יציבות בריבית מחר עקב עלייה בציפיות האינפלציה. יחד עם זאת, בלידר מציינים כי השקל חזר כמעט לרמתו ערב הורדת הריבית ב – 23.2.15 (מול הסל).

"מחר או בחודש הבא יתכן מהלך של רכישה מסיבית של מט"ח או אפילו אג"ח ממשלתי. ללא מדיניות מוניטארית יותר אקטיבית מגמת הייסוף צפויה להימשך", מעריכים לידר שוקי הון.

לידר שוקי הון: "חוץ מעלייה במחירי השכירות – המשק נמצא בדפלציה של ממש"

בלידר מתייחסים בנוסף גם למתרחש בשווקי העולם: "המשבר המתפתח עם יוון רחוק מסיומו. שרי האוצר באירופה אמרו שיוון שלא תקבל עוד סיוע לפני שהיא תגיש תוכנית הבראה", כותבים לידר ומעריכים כי יוון תשתמש בכספי הרשויות וגופים ציבוריים (חוץ מקרנות הפנסיה) למימון החובות שלה.

"בארה"ב הנתונים הכלכליים היו מעורבים: עלייה בהזמנות מוצרים בני קיימא ובמכירות של בתים יד שנייה אך ירידה בבתים חדשים. מדדי מנהלי הרכש בעולם מעט אכזבו בחודש אפריל עם ירידות בארה"ב, סין, אירופה ויפן", מציינים לידר.