זכויות לאוכלוסיות מיוחדות    חדשות    

למי מגיעה הסעה חינם ליום הבחירות? לכולם

ביום הבחירות לכנסת ה-21 יסופקו הסעות חינם בקווים בין-עירוניים וברכבות.  השירות יינתן לכולם על פי שעות התחבורה הציבורית. בערב הבחירות האוטובוסים הבין-עירוניים והרכבות יופעלו  חינם החל משמונה בערב.

הסיבה למתן ההסעות חינם היא כדי להגדיל את שיעורי ההצבעה. קושי אחד הוא במרחק מהקלפיות, כך למשל אדם הרשום בתעודת זהות באילת ולא עדכן את כתובתו לירושלים.

השירות ניתן כאמור לכלל אזרחי ישראל,  ואין צורך בכרטיסייה. מידע על תחבורה ציבורית אפשר למצוא ב-*8787. עם זאת, מאילת ולאילת צריך להצטייד בכרטיס אגד שאותו מקבלים בקופת אגד/הנסיעה לאילת או מאילת מחייבת רישום מוקדם מול מרכז המידע הארצי של "אגד" בטלפון 03-6948888 או 280.

גם ברכבת מקבלים כרטיס חינם. בקופות השירות.  אפשר לקבל פרטים ב-*5770. אומנם ההצהרה היא רק על הבחירות שבוצעו באפריל, אך ניתן לשער שאלו יהיו הכללים גם ב-17 בספטמבר..

הבעיה היא שיש אוכלוסיות כמו קשישים ובעלי מוגבלויות שצריכים להגיע לקלפי וכאן קשה להן להגיע בתחבורה ציבורית, ודווקא כאן הם יצטרכו להזמין הסעות בקבוצות כדי לחסוך כסף. לצד ההסעות בתחבורה ציבורית, מפלגות רבות מעוניינות להסיע את בוחריהן ומסדרות הסעה חינם לקלפי, אלא שכאן מתקיים חשד לשוחד בחירות.

לאחרונה הוצע חוק שגם בנסיעות עירוניות תהיה הסעה חינם. לפי ההצעה,  עלות ההסעות תתחלק באופן שווה בין ועדת הבחירות המרכזית למשרד התחבורה. שני הגופים הביעו הסכמה לשאת בעלות, שמוערכת ב־5 מיליון שקל. בהצעה נכתב: "תחבורה ציבורית עירונית בחינם ביום הבחירות תאפשר למגוון רחב של אוכלוסיות להגיע בקלות לקלפי ותעודד אותם לקחת חלק ביום הבוחר – מקשישים ואנשים עם מוגבלויות שהיום מסתמכים על חסדיהם של מתנדבים ועד צעירים שאין להם רכב ולעיתים עושים דרך ארוכה כדי לבחור". כאמור, בינתיים הוועדה  לא הצהירה על מדיניותה ל-17 בספטמבר.

לקראת הבחירות בוטלה הגרלת מחיר למשתכן האחרונה