חדשות    

לקראת הבחירות בוטלה הגרלת מחיר למשתכן האחרונה

הגרלת "מחיר למשתכן " הגדולה האחרונה שאמורהלא תצא לפועל, בראשית ספטמבר. זו הייתה אמורה לכלול כ-3,000 דירות, אך הוחלט לבטלה. כך עולה מהודעת  משרד הבינוי והשיכון. מדובר באכזבה גדולה כיוון שכנראה אמורה היתה ההגרלה לכלול גם ערים באזורי הביקוש דוגמת ראשון לציון וירושלים.  רוב מיזמי מחיר למשתכן  התרחשו בפריפריה ולא באזורי הביקוש.

עיתוי הבחירות הוא לא הגורם לביטול. אלא לפי גורמים רשמיים, סיבת הדחייה היא מיעוט קרקעות זמינות, כאשר גם אלו שהמכרזים עבורן הצליחו סובלות מחסמים שונים ורמת בשלות נמוכה. לפיהם, קברניטי במשרד השיכון ציפו שקבלנים יצליחו לצבור מספיק קרקעות במסגרת מכרזי מקרקעין, וכך ניתן יהיה לפתוח הגרלה חדשה עבור זוגות צעירים במסגרת התוכנית. אלא שלטענת אותו גורם, נכון לעכשיו אין "מסה" של קרקעות בידי קבלנים שמצדיקה את ההגרלה הנוכחית ולכן הוחלט לדחות אותה, כאמור למועד לא ידוע.

פי החלטה שהתקבלה במסגרת ישיבת מטה הדיור שהתקיימה בסוף יולי האחרון, במחצית מהדירות שישווקו בהגרלות הקרובות תבוטל הקדימות שניתנה לנרשמים הראשונים מסדרות א' וב' של התוכנית, על פני הנרשמים המאוחרים יותר מסדרה ג'.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "מועד ההגרלה נדחה על מנת לבצע שיפורים במכרז לטובת המשתתפים". עם זאת, לא נקב המשרד במועד חלופי שבו צפויה ההגרלה להתקיים.
לאחרונה דווח כי משקיעים  יקנו דירות מחיר למשתכן שלא נמכרו. כך גם נודע שיותר חברות פרסום פותחות בקמפיין למכירת הדירות.