מדריכי השקעות    עסקים קטנים    

מהו נכס דיגיטלי והאם הוא נכס מניב

מעודכן ל-07/2020

ודאי נתקלתם לא פעם במודעות או בהודעות הקוראות לכם להשקיע בנכס דיגיטלי. אלו ינסו להבטיח לכם הרים וגבעות, הכנסה פסיבית מהאינטרנט בלי מאמץ. אז אין דבר כזה כסף קל, אבל יש דבר כזה הכנסה פסיבית מהאינטרנט, שבכלל לא פשוט להגיע אליה. מי ירצה לתת לכם מתנה?

מהו נכס דיגיטלי

נכס דיגיטלי הוא פשוט כל מה שקיים באינטרנט ונמצא תחת שמכם. אתרים גדולים ולפעמים גם אתרי מכירות קטנים יכולים להניב הכנסות יפות. ומה לגבי הפסיביות? עדיין צריך לדאוג שיתעדכן תוכן ולדאוג לשיתופי פעולה ולהכנסות. כך שהכנסה פסיבית זה לא בדיוק.

נכס דיגיטלי לא חייב להיות אתר. הוא יכול להיות פרופיל ברשת חברתית כמו אינסטגרם או פייסבוק (עמודים וקבוצות), יכול להיות גם ערוץ יוטיוב, קבוצת וואטסאפ, אפליקציה, ספר דיגיטלי, קורס דיגיטלי ועוד.

נכס דיגיטלי – הכנסות

בעוד בנדל"ן נרוויח מהרוכש או מהשוכר, מה שעוזר לנוו להרוויח מנכס דיגיטלי לרוב הוא הגולשים החוזרים או הקהילה שהתגבשה סביבו, כך שבהשוואה לשאר הנדל"ן, נכס דיגיטלי דומה לאכסניה או למלון מכל נכס אחר.

ליצור תוכן זה לא מספיק. לא משנה כמה התוכן איכותי, מצחיק או מגניב, אם לא יידעו שאתם קיימים, זה לא יעזור להביא הכנסות. גם להסתפק רק בקהל ולא בהכנסות לא יגרום לנכס שלכם להיות נכס מניב.

אלא שבעוד בנכסים עסקיים הרבה פעמים יגיעו אליכם, באוטוסטרדת המידע אתם צריכים להביא אנשים אליכם. איך? מתחילים בלחקור מי המתחרים בתחום שלכם, כמה כאלה יש ואיך הם מביאים קהל אליהם. בנכסים דיגיטליים יש שתי דרכים עיקריות להביא קהל, אורגנית וממומן.

אורגני משמעו שאנחנו משקיעים במחקר מילות חיפוש הרלוונטיות לנכס שלנו, בתחרותיות שלהן. יכול להיות גם שהצלחנו מפה לאוזן להפיק תוכן ויראלי שלאנשים כיף לשתף. העיקרון הוא שלא משלמים ישירות עבור הקידום לגופים הגדולים כמו פייסבוק, גוגל או לרשתות חברתיות אחרות. כמובן שאפשר לשלם למקדמים המתמחים בקידום אורגני.

הדרך השנייה היא באמצעות מימון. הכוונה היא פשוט לקניית מודעה  – שבגוגל מופיעה במנועי החיפוש ובפייסבוק בפיד, ואפשר גם לקנות מודעה באתרים הגדולים או להפיץ כתבה דרך אאוטבריין. אפשר לקרוא עוד כאן (פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים)

קמפיינים ממומנים הם הרבה פעמים קמפיינים לטווח קצר בשל העלות שלהם, לכן לא כדאי להסתמך רק עליהם, אם כי הם נותנים דחיפה גדולה בתנועה לאתר. קידום אורגני, לעומת זאת, לוקח יותר זמן אך מספק תוצאות יציבות וכן נחשב אמין יותר.

דרכי הכנסה מנכס דיגיטלי

מודעות: הדרך הכי מוכרת להכניס כסף מנכס דיגיטלי היא מודעות. גוגל אדסנס מספקת מודעות באתר, שהחל מכניסה מסוימות של גולשים ולחיצה על המודעות אפשר להרוויח סכום מסוים למודעה. אפשר גם ליהנות ממודעות ישירות או מתוכן ממומן, למשל חנות בגדים שתרצה להוסיף תוכן שלה לאתר אופנה.

בעלי פרופיל אינסטגרם יכולים לקבל כסף טוב עבור צילום שלהם במסיבה או באירוע או עם בגד, אם יש להם הרבה עוקבים. גם בעלי ערוץ יוטיוב נהנים ממודעות גוגל אם עברו מספר צפיות מסוים בנוסף לשיתופי פעולה עם עסקים וחסויות שרוצים שיזכירו אותם.

מכירה ישירה: מודעות כבר תחרותיות מאוד והפכו ליקרות עם השנים, ולכן בעלי נכסים רבים מעדיפים למכור ישירות. זה יכול להיות דרך האתר שלהם או דרך חנות אמזון או איביי ואחרות. אפשר באמצעות הנכס למכור גם קורסים, ספרים, מוצרים משלימים ועוד.

שיווק שותפים: מפרסם מבקש מאתר להשתמש במנגנוני הפרסום של הנכס הדיגיטלי כדי לקבל פניות. האתר יכול לקבל תשלום עבור עצם הפנייה או הרישום לאתר המפרסם, אך לרוב יקבל תשלום עבור כל מכירה שמגיעה מהנכס הדיגיטלי. יש מנגנונים המזהים את המכירות מהאתר וכן לעיתים אפשר לזהותם לפי קוד קופון.

נכסים דיגיטליים מניבים

לא במקרה כתבנו נכסים דיגיטליים מניבים. כמו בשאר ההשקעות, סיכויי ההצלחה גדלים כשאנחנו משקיעים ביותר נכסים. כלומר, אם השקענו בחוכמה, סיכויי הרווח גדלים. כמה נכסים מתקשרים זה עם זה ויכולים להוביל למכירה של מוצר קרוב בשני תחומי נישה או יותר. עבור חברות נכסים מדובר גם בחיסכון של הוצאות כוח אדם כמו שירות לקוחות.

מכירת נכס דיגיטלי או השכרה

לצד כל האפשרויות שהוזכרו, האפשרות להרוויח מנכס דיגיטלי יכולה להיות זהה לרווח ממכירה או השכרה של נדל"ן. כך באמת ההכנסה שלכם יכולה להתחיל להיות פסיבית, אבל כדי למכור או להשכיר צריך לדעת מה שווי הנכס שלכם. קראו כאן: איך מעריכים שווי אתר אינטרנט.

איזה נכס דיגיטלי להקים

ציינו כמה נכסים דיגיטליים, כמו ערוצי יוטיוב, פרופילים באינסטגרם, קבוצות פייסבוק ועוד, אך אתר שתלוי באחרים חשוף לתקנות שלהם ועלול להיסגר בפתאומיות, מכל מיני סיבות שקשורות לפעילות של האתרים האחרים. לכן כדאי לפתוח אתר או נכס דיגיטלי בבעלותכם המלאה שאינו חשוף לסגירת הפלטפורמה או לתקנות האתר הגדול.

ראו גם:

איך מעריכים שווי אתר אינטרנט

פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים