חדשות    

מה עושה מערכת ההפעלה IOS13, החדשה של אייפון

אפל פתחה השבוע בהפצת העדכון למערכת ההפעלה iOS 13, הגרסה החדשה ביותר שתעשה דרכה למכשירי האייפון של החברה. העדכון יגיע עבור הרוב של מכשירי האייפון התומכים בגרסת iOS 12, אך ביניהם ישנם דגמים שלא יקבלו את העדכון, כאשר גם בעלי טאבלטי האייפד יאלצו להמתין עד צאתה של הגרסה הייעודית iPadOS בהמשך החודש.

פרטיות

בין החידושים העיקריים הוא הגדלת הפרטיות, למשל  Sign in with Apple: מערכת חדשה שמאפשרת למשתמשי אייפון להירשם ולהתחבר לאתרים באמצעות שם המשתמש והסיסמה מחשבון אפל, וכך נחסך מכם הצורך למסור פרטים מזהים לכל אתר ואתר.

בניגוד למתחרות,  אפל מבטיחה שהמידע שיימסר לה יהיה מינימלי ומאובטח יותר. גם ההגדרות למפתחים פרטיות יותר.  הגדרות מיקום חדשות יאפשרו להגדיר שאפליקציה תזכה בגישה למידע מיקום באופן חד פעמי בלבד, בניגוד למצב כיום שכל עוד האפליקציה בשימוש היא מזהה את המיקום.

האזנה משותפת ותאורה

חידוש נוסף הוא היכולת להאזין ביחד או לצפות ביחד בתוכני אפל עם אוזניות איירפודס ואף לקרוא אוטומטיות הודעות נכנסות באמצעות האוזניות.

אופציות נוספות נוגעות למצב התאורה. במערכת ההפעלה החדשה אפשר יהיה לשנות את סכמת הצבעים מכיתוב כהה על רקע לבן לכיתוב בהיר על רקע שחור בכל היישומים המובנים והאפליקציות התומכות, ולהגדיר מועדי כיבוי והפעלה אוטומטיים לשינוי בהתאם לשעה ביום. כך חוסכים גם בסוללה.

בצילום אפל מאפשרת לשנות את המיקום ואת העוצמה של מאפייני התאורה, ומוסיפה אפקט מונוכרומטי חדש ליצירת תמונות באיכות סטודיו מקצועית (התכונה זמינה רק בדגמי XS ואילך).

הסתרת תמונות ורב קו

עוד בצילום  באמצעות למידת מכונה  אפל  מזהה תמונות דומות ומסתירה אותן מהתצוגה, וכן צילומי מסך וקבלות. בעוד משתמשי אנדרואיד יכלו להטעין רב קו בקלות זה זמן. עד עתה זה לא התאפשר באייפון.  גרסה 13 של iOS הסירה רבות ממגבלות העבר ואפליקציות חיצוניות יכולות לבצע עתה פעולות כמו קריאת כרטיס שמצויד ברכיב NFC ועדכון המידע הנמצא בו. בהן רב- קו, שמעתה תוכל להיטען בקלות גם באייפון.

ניווט תלת ממדי

בדומה לגוגל ריויו, אפל משיקה שירות ניווט תלת ממדי. . כמו כן, שופרו יכולות הגדרת המועדפים ויצירת אוספי נקודות עניין לשיתוף עם חברים – אך לא כל היכולות יהיו זמינות בישראל מיד עם ההשקה.

החלקות במקום הקלדה ותמיכה בעברית ובערבית לחנות

אפל הוסיפה ל-iOS 13 את האפשרות להחלקה על המקלדת על מנת לכתוב מילים במהירות וכן לוקאליזציה מלאה של חנות האפליקציות עם תמיכה בעברית וערבית לתכנים והרשימות השונות בחנות.

אפל השיקה IOS13 – מערכת הפעלה חדשה לאייפון – וגם הרגה את אייטיונס