זכויות עובדים    חדשות    שוק ההון    

מחזיקים באופציות עובדים בחברה? מעכשיו תוכלו לממש את האופציות ישירות דרך הבורסה בקליק

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום:אלחנן בריסק

הבורסה לניירות ערך מודיעה היום על השקת שירות חדש וייחודי, המאפשר לחברות ציבוריות בעלות תכניות אופציות לעובדים, לבצע את תהליך המימוש באופן דיגיטלי. השירות יינתן על ידי החברה לרישומים של הבורסה, ומיועד לחברות הנסחרות בבורסה ורשומות בחברה לרישומים.

השירות החדשני יאפשר לחברות הנסחרות לבצע מימושי אופציות עובדים בצורה דיגיטלית ומאובטחת ובכך מייתר את הצורך בהכנת והדפסת מסמכים, החתמה ידנית של המסמכים והעברתם באמצעות שליחים.

השירות מייעל ומצמצם משמעותית את פרק הזמן הנדרש מרגע בקשת המימוש של העובד, ועד להפקדת המניות החדשות בחשבון ניירות הערך שלו. התהליך החדש נבנה בשיתוף פעולה עם חברות הנאמנות המובילות בשוק, וזאת בהתאם לסטנדרטים המקובלים בעולם בנושא זה.

לשירות החדש של מימוש אופציות לעובדים בקליק יתרונות רבים, בין היתר: יעילות וצמצום משמעותי של פרק הזמן הנדרש לטיפול בבקשת עובד למימוש אופציות, הקטנת החשיפה לאי סגירת השורט במועד, שדרוג רמת השירותים הניתנת לעובדים בחברה, צמצום סיכונים תפעוליים לחברה בהקלדת נתונים שגויים, הוזלת העלויות לחברה על שימוש בשירותי שליחים בהולים ושמירה על איכות הסביבה על ידי צמצום ההדפסות.

 אורלי גרינפלד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת הסליקה בבורסה אמרה כי: "אנו גאים להשיק שירות זה, שהינו בהמשך ישיר לתוכנית האסטרטגית של הבורסה להרחיב את מגוון המוצרים והשירותים של הבורסה לחברות ולפעילי שוק ההון, באופן דיגיטלי וחדשני. משבר הקורונה הדגיש ביתר שאת את החשיבות לביצוע מהלכים דיגיטליים והתייעלות לטובת החברות הציבוריות. מהלך זה יאפשר לחברות בפעם הראשונה לבצע מימוש אופציות לעובדים, בצורה יעילה, ללא מגע יד אדם וללא בירוקרטיה מיותרת, וזאת לטובת עובדי ומנהלי החברות".

כזכור, החברה לרישומים של הבורסה, אשר הוקמה בתחילת 2018, החלה בפעם הראשונה בישראל את הרישום הדיגיטלי של ניירות הערך של החברות הנסחרות וביטלה את השימוש בתעודות פיזיות.

 אודות החברה לרישומים של הבורסה:

החברה לרישומים של הבורסה לניירות ערך הוקמה בינואר 2018 כחלק מקבוצת הבורסה לניירות ערך. לראשונה בישראל, החברה לרישומים של הבורסה הפסיקה את השימוש בתעודות פיזיות ועברה לרישום דיגיטלי של ניירות הערך, בדומה למגמות הקיימות בשווקים העולמיים. החברה לרישומים של הבורסה מספקת שירותים לחברות הנסחרות בבורסה ולכל קרנות הסל הרשומים למסחר בבורסה. בשנת 2019 הושק ממשק אינטרנטי להעברת מסמכים, "פורטל החברה לרישומים", המאפשר טעינת והעברת מסמכים בצורה דיגיטלית ומאובטחת בין החברה לרישומים ללקוחותיה.

אופציות לעובדים – כל מה שצריך לדעת עליהן

איפה האופציות הטובות ביותר בסטארט-אפים