חדשות    

מחיר למשתכן לא תצליח בעיר, בין היתר מכיוון שמחירי הדירות בעיר נמוכים ממילא

כך אמר ראש עיר צפת שוקי אוחנה בוועידה הלאומית להתחדשות עירונית. ראש עיריית קריית שמונה אמר שלא ישתף פעולה עם הממשלה ללא התחדשות עירונית

"משרד השיכון שילם 2 מיליון שקל לחיזוק מבנה בן 12 יחידות דיור, בפני רעידת אדמה. ביצענו את החיזוק הזה. לא היו בו ממ"דים, או מרפסות או מעלית, שהיו הופכים את הבניין הזה לטוב יותר ולממוגן יותר. וגם לא הוקמו בו דירות חדשות, שהיו מביאות לבניין הזה אוכלוסיה חדשה". אמר אופיר, שמואל, ממלא מקום ראש עיריית שמונה. את הדברים נשא בוועידה הלאומית להתחדשות עירונית.

על מחיר למשתכן אופיר אומר, "זה גרם לנטישת אוכלוסיה את השכונות הוותיקות של העיר" וכי "לא ישתף פעולה עם הממשלה בלי התחדשות עירונית".

. על  שיווקי קרקע כושלים בצפת  אמר ראש העיר שוקי אוחנה "צפת עיר ותיקה, שהפוטנציאל בה גדול. לצערי העיר הוזנחה, ועכשיו אנחנו מתעוררים, ואחד הנושאים זה נושא הבינוי. צפת לא נמצאת בתכנונים וללא מעורבות ממשלתית בכדאיות להתחדשות עירונית לא יהיה ניתן להרים את זהה".

עוד אמר כ"מקדמים בימים אלה שכונה של 5,100 יחידות דיור על קרקע של רמ"י, שבעבר לא הצליחו לשווק, ואולם זה נעשה רק כתוצאה מיוזמות עירוניות": "שיתופי פעולה עם הצבא להקים שכונה צבאית, שכונה לרופאים, שכונה עם חברת חשמל", פירט אוחנה.

לטענת אוחנה "מחיר למשתכן לא תצליח בעיר, בין היתר מכיוון שמחירי הדירות בעיר נמוכים ממילא, כך שלא ניתן להציע למגרילי הדירות הנחות גדולות. עוד אמר, כי "הדרך לקדם את צפת היא בהקמת דירות גדולות", מה שכבר הוחל באחרונה. ואולם הוא הסביר, כי העיר לא תוכל להתרומם ללא סיוע ממשלתי.

"לא בכדי ראשי הרשויות הוחלפו בצפון בבחירות האחרונות, לעומת ראשי רשויות בדרום שנותרו בתפקידם. הצפון לא קיבל, בעוד שהדרום פורח", סיכם אוחנה.

שבעה מתחמי התחדשות עירונית: בין היתר בקריית גת, ראש העין ולוד

חיים אביטן, מנהל הרשות להתחדשות עירונית: ראשי הערים לא יקבעו