חדשות    

מכרתם דירה בשנתים האחרונות? תבדקו אם מגיע לכם החזר ממס שבח

מכרתם דירה בשנתיים האחרונות? – השנה או בשנה שעבר? האם רכשתם אותה עד שנת 1993? אם כן,  כנראה שמגיע  לכם החזר ממס שבח.

ועדת הכספים אישרה במסגרת חוק ההסדרים, החזרה של מס שבח ששולם ביתר לאלפי מוכרי דירות. בממוצע צפוי כל מוכר דירה לקבל 7 אלף שקל. מדובר על כאלו שרכשו דירה עד לשנת 1993 ומכרו את הדירה החל משנת 2014

אותם מוכרי דירות שילמו בעת מכירת הדירה מס שבח אינפלציוני, שמבטא מס שבח על הרווח הנובע מהאינפלציה (ולא רק מס על השבח הריאלי). ככלל מערכת המס בעיקרה מתייחסת למס ריאלי (בניכוי אינפלציה) ופוטרת מס על רווח אינפלציוני שהוא בהגדרה הצמדה למדד ולא רווח ריאלי/ כלכלי.

מס שבח אינפלציוני עמד על 10% והוא בוטל בסוף 1993. רק מיש רכש דירה לפני 1993 היה חייב במס זה.  בשנת 2014 יושמה רפורמה במס שבח  וניתן פטור ממס שבח על הרווח הריאלי בהתקיים תנאים מסוימים. עד אז,  הפטור שניתן היה אחת ל­4 שנים והוא היה פטור כולל – גם על המרכיב הריאלי וגם על המרכיב האינפלציוני. ברפורמה החדשה נשכח הפטור האינפלציוני ועכשיו מנסים לעשות סדר ולפטור גם את הרווח האינפלציוני.

עד כה שילמו בעלי הדירות כ-100 מיליון שקל מס שבח ביתר, ונראה שהסכום עשוי לעלות משמעותית (ישנן עסקאות רבות שעדיין לא דווחו). כמות הנושים שתזכה להחזר היא כ-15 אלף, כך שמדובר על החזר של כ-7 אלף שקל לנישום. הזכאים להחזר יקבלו הודעה מרשות המיסים ובה הם יצטרכו למלא פרטים (לרבות פרטי חשבון הבנק) ואחרי שיחזירו את המכתב למס הכנסה, הם צפויים לקבל את ההחזר לחשבון הבנק שלהם.

כפי שניתן להתרשם מס שבח הוא מס מורכב והשינוי שחל בו בשנה שעברה עוד לא "עוכל"  לחלוטין –  כאן, תוכלו למצוא מדריך מקיף במס שבח