חדשות    

מנוע חיפוש הקניות של גוגל – שינויים בהרגלי הצריכה 

מנוע חיופש הקניות של גוגל – שינויים בהרגלי הצריכה. השקת מנוע חיפוש הקניות של גוגל בארץ היא אירוע מכונן. ראשית זה עשוי להעביר בקצב מהיר יותר רוכשים לא דיגיטליים למדיה הדיגיטלית ושנית זה ייצר מאזן כוחות חדש בתוך הרשת בין בעלי העסקים והרשתות. כבר כיום יש רכישות משמעותיות דרך האינטרנט, אבל ברגע שהחיופש יהפוך לממוקד, וממומן, גופים יוכלו להופיע במקומות טובים (מקודמים) בתשלום, עוד לפני ההצגה של החיפושים האורגניים. מעבר לכך, ההצגה אמורה להיות ידידותי, אינפורמטית  וויזואלית, כך שהמודעה המקודמת עלולה "לנצח" את התוכן האורגני. אחרי הכל, כך זה גם קורה היום במנוע החיפוש הרגיל – יש טקסטים ממומנים ורק אחר כך את התוצאות האורגניות. אז נכון שיש שוני בנראות של שני סוגי הקבצים – במנוע החיפוש מגדירים שמדובר בתכנים שסופקו על ידי גורם חיצוני והם ממומנים. אבל במקרים רבים הכניסות בהן גבוהות גם ביחס לחיפושים האורגניים.

מנוע הקניות של גוגל ייכנס לישראל בשבועות הקרובים ויעשה מהפכה בתחום הקניות דרך האינטרנט. מדובר על שירות "גוגל שופינג" שזמין ב-37 מדינות בעולם וקיים בארץ בגרסת בטא. אלא שב-7 במאי זה יהפוך לפיצ'ר משמעותי – בדיוק כפי שיש בחיפוש של גוגל, פיצ'ר להכל, חדשות, תמונות. המשמעות היא שחלק הולך וגדל של הקניות שלנו באינטרנט יהיה דרך הפניות של גוגל.

ולמי גוגל יפנה? למי שמשלם לו. כלומר, לא משנה כמה טובים אתם בשירות, כמה זולים   אתם במחיר, יהיו תוצאות מקודמות לפניכם (בדומה למצב קיים בחיפושים "רגילים"). זה צפוי להעביר רכישות באינטרנט מאתרים מקודמים אורגנית לרכישות של אתרים שפשוט קונים שטחי פרסום ומקום דירוג מגוגל (קידום ממומן – PPC ).

גוגל הסבירה כי מדובר במודעות שופינג "והן יותר ממודעות טקסט רגילות – הן מציגות למשתמשים תמונה של המוצר/ מוצרים, כשלצד התמונה כותרת, מחיר, שם החנות ומידע נוסף שהמפרסם יכול ורוצה לספק". עוד הסבירה גוגל –  המודעות מאפשרות למשתמשים להכיר את המוצרים עוד לפני שלחצו על המודעה".

ואיך זה יהי בפועל, נניח שחיפשתם את הביטוי "רוצה לקנות חולצה אדומה" במנוע החיפוש של גוגל. במצב זה,

החולצות יוצגו אחת אחרי השנייה כשלכל חולצה (באתר מסוים) יהיה תיאור של החולצה, החנות הרלוונטית, ופרטים נוספים.

בינתיים, חברות כמו סופרפארם, עזריאלי.קום, שופרסל ונוספות כבר הודיעו לגוגל כי הן מעוניינות לפרסם במתכונת זו.

איך זה יראה?

כאן נמצאת הבעיה של החנויות המקוונות, אתרי הסחר ואתרי השוואות המחירים – זה ייראה נהדר. החיפוש של גוגל שופינג יספק תוצאות רלבנטיות, עדכניות ונוחות לשימוש  במטרה להוך את חווית הקנייה למהירה נוחה וידידותית יותר מהמצב כיום.  למעשה, ייתכן שהשירות הזה מייתר שימושים באתרים כמו זאפ, אם כי, הכניסה של גוגל שופינג לשוק תהיה איטית ומבוקרת.

נראה שהשירות החדש יאפשר מצד אחד גם לגופים קטנים להגיע לקהל היעד הנכון ולפרסם דרך גוגל, אך הוא יחליש את התוצאות האורגניות. אחרי הכל, כשאנחנו מחפשים לקנות מוצר, פחות חשוב לנו אם מדובר במוצר שנמצא בחיפוש המקודם או בחיפוש האורגני.

ושוב – הגופים עם הכסף הגדול יכולים לזכות כאן בהצלחה משמעותית.

והנה איך זה יראה –