חדשות    

משכירים דירה? ככה תקבלו הטבת מס!

משכירים דירה? ככה תקבלו הטבת מס! אם תצמידו את שכר הדירה למדד המחירים לצרכן (בשכירויות ארוכות) תיהנו מהטבת מס שבח כאשר תממשו את הנכס

שמעתם על חוק שכירות הוגנת? סתיו שפיר קידמה את החוק הזה לצד חברי כנסת נוספים, ועכשיו הממשלה מאמצת חלק מהרעיונות שעלו בדיונים. בגרסתו המקורית של החוק ניסו להגביל את כוחם של משכירי הדירות. איך? הכוונה היתה להגביל את משכירי הדירות להעלות את שכר הדירה בין שנה לשנה. עכשיו מדברים על פתרון אחר להעלאות בשכר הדירה.

על פי החוק המעודכן בעלי הדירות/ משכירי הדירות לא יוגבלו, כלומר הם לא יחויבו בשכר דירה קבוע או בהתאם לחוזה המקורי. אבל יהיה להם תמריץ לא להעלות משמעותית את שכר הדירה. משכירי הדירות יזכו להטבת מס אם יבחרו להצמיד את שיעור העלאת שכר הדירה למדד המחירים לצרכן, במסגרת חוזה ארוך טווח של מספר שנים. הצמדה למדד היא בהחלט הגיונית וסבירה, היא הרי מבטאת את שיעור עליית המחירים במשק. בפועל שכר הדירה עלה בשיעור גבוה יותר מעליית מדד המחירים לצרכן.

ההצעה הזו מגובשת על ידי שר האוצר משה כחלון ומשרדו, וזאת בהמשך לדברי שרת המשפטים איילת שקד שהתנגדה (ובצדק יש לומר) לפיקוח על העלאת שכר דירה. אחרי הכל, אי אפשר לפקח ולהגביל מחיר בשוק חופשי ותחרותי. אנחנו בדמוקרטיה. אפשר לתת הטובות למי שלא יקפיץ/ יעלה את המחיר, אבל לא יותר מזה.

על כל פנים, על פי ההצעה המתגבשת, אם בחוזה ארוך טווח, (הגדרה של ארוך טווח עדיין לא נקבעה, אך הכוונה ככל הנראה לחוזים שיהיו מעל 3 שני), בעל הדירה/ משכיר הדירה לא יעלה את מחיר השכירות מעבר למדד המחירים לצרכן, הוא יזכה להפחתה במס השבח שיהיה עליו לשלם ביום שבו ימכור את הדירה. סכום ההטבה נקבע על 5,000 שקל עבור כל שנה שבה נמנע מלייקר את שכר הדירה. זה לא הולך ברגל, זה סכום משמעותי, תלוי כמובן בשווי הדירה, במס העתידי הצפוי, בהיקף שכר הדירה ועוד.