חדשות    

עיצומים בבנק ישראל: חשש מהיעדר הנהלה

רק לא מזמן היו חילופי מנהלם בבנק ישראל כשאנדרו אביר מונה למשנה המנכ"ל וכבר יש עיצומים בבנק.  עובדי הבנק פתחו בעיצומים על רקע מה שהגדירו "חשש ליציבות הניהולית של הבנק". במכתב הזכירו את עזיבתם של 7 בכירים בשנה האחרונה ובהם המפקחת על הבנקים, ראש חטיבת המטבע, מנהל כוח האדם ודובר הבנק. לדברי הוועד, "חלקם השאירו כיסאות ריקים, זאת כשוועדות איתור מתעכבות, או לא מאוישות", ובשל היעדר שקיפות יש חשש אמיתי להנהלת הבנק.

במכתב תוקפים העובדים את התנהלותו של נגיד בנק ישראל אמיר ירון  ומנהלים נוספים בהנהלת הבנק, אשר פוגעת בזכויות העובדים.לא ברור מן המכתב מהן הזכויות הללו, אך כנראה יש ציפייה לעלייה בשכר

במכתב דורשים העובדים לשבת עם מנכ"ל הבנק, חזי כאלו, שגם הוא צפוי לעזוב עקב פרישה, כדי לפתוח במו"מ. לפי העובדים, בימים האחרונים חל "ערעור מערכת היחסים שנבנתה בין הנהלת הבנק לעובדיו עד למינויו של הנגיד, תוך מעורבות פעילה של אינטרסנטים, בעלי תפקידים, שפועלים באופן המסכן את פעילותו התקינה של הבנק".

"אנו מקווים כי הנגיד וחברי ההנהלה ישכילו לחזור לניהול שיח שקוף ומכבד עם נציגות העובדים, אך לא נהסס לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי להגן עליכם חברינו לעבודה", סיימו העובדים את את המכתב.

בהנהלת הבנק מסרו מסר לא  רשמי: "אנו משוכנעים שההנהלה ועובדי הבנק רואים עין בעין את החשיבות במהלכי החדשנות שמוביל הנגיד ומקווים שיגיעו לעמק השווה בנושאים המדוברים".

פרופ'; מישל סטרבצ'ינסקי יחליף את אנדרו אביר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל

אנדרו אביר הוא המשנה לנגיד בנק ישראל