מדריכי בנקאות    מדריכי כרטיסי אשראי    

עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל עולות; עמלת עסקה ממוצעת – 3%!

עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל עולות!

עמלות כרטיסי האשראי בחו"ל עולות משמעותית החל מ-1 ביולי 2015. גם כך הן היו יקרות ומעכשיו עוד יותר.

העמלה על עסקה בחו"ל מורכבת משני חלקים: עמלה על ההמרה מהמטבע בו בוצעה העסקה לשקלים וכן עמלה הנגבית כאחוז מסך העסקה. כך ברוב החברות למעט בחברת כאל.

הפיצול לשני חלקים מקשה מאוד על חישוב עלות העסקה והשוואת מחירים בין הגופים השונים, ובין המוצרים השונים. בפיקוח על הבנקים ניסו לפשט את מבנה העלויות והכוונה היא שלא יהיה ניתן  לגבות עמלות על שער ההמרה ממט"ח לשקלים בעסקאות בכרטיסי אשראי שבוצעו במט"ח. על פי הוראת המפקח על הבנקים –  ההמרה תבוצע על פי שער יציג לשקלים, וחברות האשראי יוכלו לגבות עמלה רק כאחוז מהעסקה. אלא שהניסיון לפשט ולהגביל את העמלות לא באמת עזר. חברות  כרטיסי האשראי הודיעו על העלאת עמלות שימוש בחו"ל במקרים מסוימים אפילו פי 2.  העלאת העמלות תיכנס לתוקף החל מה-1 ביולי 2015.

והנה העמלות החדשות על שימוש בכרטיסי אשראי בחו"ל –

עסקה בדולר, באירו ובכל מטבע אחר – לאומי קארד היקרה ביותר עם עמלה בשיעור של 3% מהעסקה, כאל עם שיעור של 2.5% מהעסקה וישראכרט עם שיעור של 2.3% מהעסקה. ישראכרט היא הזולה ביותר, אבל על זה אפשר להגיד זול? לדעתנו לא!

עסקת משיכה בכספומט בחו"ל) – כאן לאומי קארד הזולה ביותר עם שיעור עמלה של 3% מהיקף העסקה. כאל עם עמלה בשיעור של 3.85%, וישראכרט עם שיעור עמלה של 3.9% – עמלות שערורייתיות, מישהו צריך לשים לזה סוף!

היקף העסקאות של ישראלים בחו"ל (בעיקר בחודשי הקיץ) מגיע לכ-20 מיליארד שקל, וצומח בשיעור של כ-20% בשנה. רוב העסקאות הן עסקאות רכישה דרך הכרטיס, וכ-10% הן עסקאות למשיכת כספים מכספומטים בחו"ל. תעשו חשבון ותראו שהעמלה שחברות כרטיסי האשראי גובות על עסקאות כאלו מסתכמת בכ-500-700 מיליון שקל.