מדריכי דירה ומשכנתא    

התראות טאבו באמצעות הודעות טקסט – איך זה עובד?

 הרשות לזכויות מקרקעין במשרד המשפטים (הטאבו) משיקה שירות ניסיוני חדש לבעלי זכויות ובעלי הערות בנכסים הרשומים על שמם. את השירות יזמה לשכת רישום מקרקעין תל אביב וכרגע השירות יתאפשר בגושים ששייכים ללשכת הרישום בערים תל אביב, קרית אונו, רמת- גן, רמת השרון וגבעתיים. בעוד כשלושה חודשים תיבחן הרחבת השירות ללשכות נוספות בארץ.

בעל זכות בנכס יוכל להירשם לשירות  באתר ולקבל הודעות על רישומים המתבצעים בנכסים שבהם הוא מנוי. בכך יתאפשר מעקב אחר הרישומים המתבצעים בנכסים הללו ואפשרות תגובה מיידית בשעת הצורך, במקרה שמדובר ברישום כוזב.

ציבור בעלי הנכסים אשר אינו מחזיק בתעודת זהות ישראלית, יוכל להירשם לשירות בזמן קבלת קהל בהצגת דרכון או  רישיון נהיגה זר וכיוצ"ב באמצעות זימון תור מראש ללשכת רישום תל אביב באתר:

לאחר הזיהוי והרישום בלשכה, יקבל בעל הנכס עדכונים שוטפים.

עו"ד שלומי הייזלר, הממונה על המרשם, הדגיש כי:  "מדובר בשירות בעל חשיבות עליונה לשמירה על הזכויות הקנייניות של הציבור, ויש בו כדי להוות צעד משלים למכלול הפעולות המקוונות שנועדו לטייב את הליכי הרישום ולקדם את זכויות הקניין בקרקע. את המהלך קידמה עו"ד תמר שטיינר, רשמת תל אביב ועובדי לשכת רישום תל אביב נטלו על עצמם, במסירות רבה, להטמיע את השירות כפיילוט בלשכתם.  אנו מודים למחזיק התיק בהסתדרות עובדי המדינה, עו"ד ארז אופינקרו ולוועד העובדים, ששיתוף הפעולה המצוין עימם תרם רבות להטמעת השירות, ולאגף מערכות מידע במשרד המשפטים על פיתוח הטכנולוגיה הנדרשת".

גם בלי רישום בטאבו אפשר לקבל זכויות חכירה

פסיקה תקדימית: בעלי דירה יד שנייה יפוצו על אי רישום בטאבו