חדשות    

פרופ' אמיר ירון ימונה לתפקיד נגיד בנק ישראל

יברסיטתפרופ' אמיר ירון. צילום: אונ' פנסילבניה

פרופ' אמיר ירון הוא הנגיד הבא של בנק ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הודיעו כי פרופסור אמיר ירון הוא המועמד המועדף עליהם למשרד הנגיד הבא של בנק ישראל.

שני המועמדים הסופיים לתפקיד היו פרופ' אמיר ירון ופרופ' מריו בלכר.

פרופ' אמיר ירון, יליד שנת 1964, הוא מרצה למימון בבית הספר וורטון למינהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה. בשנים 1989-1985 שירת ירון כקצין ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל.  לירון תואר ראשון שני בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב  ותואר שני נוסף ודוקטורט באוניברסיטת שיקגו.

לנגיד בנק ישראל המיועד אזרחות אמריקאית בנוסף לזו הישראלית. ב-20 השנים האחרונות הוא מתגורר בארה"ב שם הוא מרצה לבנקאות ולמימון בבית הספר וורטון למינהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה.

ראש הממשלה אמר בהודעה הרשמית כי "ההתלבטות הייתה קשה, היו ארבעה מועמדים – פרופ' ירון הוא מהמומחים המובילים בעולם בתחום הסיכונים הפיננסיים. הוא מהמומחים החשובים בעולם, אבל לא פחות חשוב הוא שירת במשך חמש שנים כקצין באגף היועץ הכספי לרמטכ"ל ועסק 'הנדס און' בהזזת כסף. המלצתי בזמנו על סטנלי פישר וניסיתי להביא גם את לארי סמרס – חובתנו להביא את הכשרונות הטובים בשטח, ואני שמח שפרופ' ירון נענה להצעה של שר האוצר ושלי".

עוד אמר נתניהו כי הוא "מאמין שפרופ' ירון יוביל את בנק ישראל באחריות וישמור על יציבות המערכת הפיננסית. אנחנו רוצים להבטיח שבראש בנק ישראל עומד אדם עם יכולת ועצמאות ופרופ' ירון עומד בדרישות האלה. רוצה להודות לנגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג שמילאה את תפקידה במסירות ומתוך הערכה גדולה".

שר האוצר כחלון אמר: "התפקיד שלנו הוא להסתכל קדימה. אנחנו לא בוחרים בנגיד שיפתור את משבר 2008 אלא את משבר 2024".

פרופסור אמיר ירון אמר: "אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר", אמר ירון. "בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות מעמיקות אודות ההיבטים השונים של כלכלת ישראל והישגיה, ועל הדרכים בהן ניתן לקדם את הכלכלה והחברה הישראלית ולהתמודד מול האתגרים הגלובליים והמקומיים".

מבנק ישראל נמסר כי נגידת בנק ישראל שוחחה היום עם פרופ' אמיר ירון ובירכה אותו לרגל מינויו לנגיד בנק ישראל. הנגידה מסרה לפרופ' ירון שהיא תשמח לעמוד לרשותו ולסייע בכניסתו לתפקיד ככל שיידרש. עוד אמרה הנגידה לירון שהוא "ימצא שעומדת לרשותו בבנק ישראל נבחרת מקצועית ומסורה של הנהלה ועובדים, שתסייע לו להמשיך לנהל מדיניות מוצלחת לטובת המשק הישראלי."

הריבית לאן? 0.75% בעוד שנה

פלוג בביקורת על כחלון – "הירידה בשוק הדירות נבלמה; הפתרון הוא רק דרך הגדלת היצע הדירות"