חדשות    

פריקו: הפד יעלה את הריבית ב-0.75% בישיבתו ביוני

יו"ר הפד, ג'רום פאואל

הבנק המרכזי האמריקאי לא יוכל להישאר אדיש לנתוני האינפלציה הגבוהה בארה"ב, וצפוי להעלות את הריבית בחדות. גם בנק ישראל צפוי להגיב להתרחשויות בהעלאה חדה. כך מעריך יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות.

לדבריו, "נתוני האינפלציה שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע לפיהם, מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש מאי בחישוב שנתי ב-8.6%, חרגו מתחום הציפייה של כלכלנים בארה"ב, דבר שעורר בהלה בשווקים וצלילה בשערי המניות. כפי שציפינו, תשואת האג"ח הדולרי לעשר שנים, ממשיכה בדרכה לעבר 3.25%. הבנק המרכזי האמריקאי יקיים השבוע את הישיבה של ועדת השוק הפתוח, FOMC,  וצפוי להערכתנו להודיע על העלאת ריבית הקרנות הפדרליות מ-1% לעבר 1.75%. ההערכה היא כי גם בישיבה הבאה בחודש יולי, ישוב ויפעל הבנק באופן אגרסיבי ויעלה את ריבית הדולר ב-0.5%. עליית הריבית תפגע ביכולת של חברות לבצע רכש עצמי של מניות ובחלוקת הדיבידנדים. על רקע העלייה במחירי האנרגיה בארה"ב לרמות שיא, ניתן לצפות כי בטווח הקצר, האינפלציה בארה"ב תמשיך להתנהל בתחום רמות קיצון, ועד לירידת מחירי האנרגיה והמזון, הבנק המרכזי האמריקאי, יפעל לעליית ריבית הדולר כצעד בולם לאינפלציה הגואה".

פריימן הוסיף כי "בנק ישראל צפוי לפעול ולעלות את ריבית השקל, בהתאם להתפתחות האינפלציה בשוק המקומי. להערכתנו, בבנק ישראל יבקשו לעלות את ריבית השקל ב-0.5%, במטרה למנוע היווצרות לחצים אינפלציוניים עם העלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון".