חדשות    

פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-05/2019

איפה כדאי לפרסם באינטרנט? כמה זה עולה? במה צריך להתמקד?

פרסום באינטרנט הוא לא דבר חדש ובתכנון נכון יכול להגדיל את הכנסות העסק שלכם. הסיבה שיותר עסקים קטנים משתמשים בפרסום באינטרנט היא עלויות נמוכות יותר מפרסום אופליין, יכולת לנתח התנהגות קהל הנחשף למודעות  ויכולת ממוקדת יותר להגיע לקהל רלוונטי.

הכלים הפופולריים לפרסום הם מנועי החיפוש והרשתות החברתיות, ולאחרונה גם אתרי שיתוף תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין, וכן כלים להפצת מסרים מיידיים כמו וואטסאפ, מסנג'ר ועוד.

במה צריך להתמקד?

הגדרות מטרות ויעדים

כשיודעים מה המטרות ומה היעדים, זה יותר קל. לרוב המטרה היא הגדלת המכירות, אבל יש מטרות משניות כמו הגדלת מספר הפניות, הגדלת הנרשמים או רק אנשים שקראו את המודעה ונחשפו לעסק שלכם. צריך להגדיר גם את הזמנים, תוך כמה זמן תרצו שיירשמו  300 איש לקורס שלכם או 1,000 לאתר וכן תוך כמה זמן תרצו שיימכרו 10 מוצרים.

מיקוד בקהל יעד

מיקוד בקהל היעד הוא היתרון הגדול של הפרסום האיטנרנטי המביא אליכם לקוחות רלוונטיים יותר, מותג מגניב לצעירים  למשל, החלטתם שאתם רוצים להיחשף ל-1000 גולשים, אין סיבה שחלק מהגולשים הללו לא יהיו בטווח הגיל שהגדרתם. גם יש חשיבות איפה לפרסם, למשל לינקדאין מתאימה יותר לבעלי עסקים וחברות

כמו כן צריך להגדיר מיקום. אם יש לכם מספרה בראשון, אין סיבה לפרסם לתושב ברמת הגולן. פרמטרים אחרים הם מגדר, מקום עבודה ותחומי עניין.

איפה אפשר לפרסם באינטרנט

באינטרנט, כאמור, יש כמה פלטפורמות לפרסום – וכל אחת רלוונטית למטרות אחרות. אלו הפלטפורמות העיקריות:

  • פרסום בגוגל – גוגל מאפשרת לפרסם מודעות לפי מילות חיפוש בגוגל, מודעות באתרים ובלוגים שונים, מודעות ב-Gmail, מודעות ביוטיוב, מודעות בגוגל פליי ועוד. מודעות של כלי החיפוש טובות לרוב עבור מישהו שמחפש שירות כלשהו, כך למשל אם הוא מחפש שרברב הוא יגיע אליכם.
  • פרסום בפייסבוק – פייסבוק מאפשרת לפרסם מודעות בעמוד הראשי ברשת החברתית, באינסטגרם, במאמרים מידיים ועוד ופילוח קהל לפי מגוון של טרגוט. הפרסום בפייסבוק טוב למי שרוצה שיכירו את העסק שלו או שירות חדש שהוא מציע, כי הפרסום הוא  לאלפי חיפוש.
  •  פרסום בלינקדאין – לינקדאין מאפשרת לפרסם מודעות ברשת החברתית תוך כדי טרגוט קהל יעד לפי תחום העסקה, תפקיד, מקום עבודה ועוד. פרסום זה טוב בדרך כלל לעסקים  כלפי עסקים, כלומר ביז טו ביז.
  • פרסום בטאבולה או באאוטבריין – כאן מדובר בכתבות שיווקיות או תדמית המשרתות את העסק שלכם, יוצרות סביכם תדמית של מומחים בתחומכם. הקישורים לכתבה הם מאתרים גדולים ברחבי הרשת. העלויות מעט גבוהות יותר ממודעות פרסומת
  • ניולטר – דרך ותיקה לפרסום באמצעות תפוצת המייל. היתרון שלה הוא שהיא פונה למי שכבר התעניינו באתר שלכם או בשירות שלכם
  • תוכנית שותפים – כאן תוכלו לבקש מהאתר המפרסם למכור את המוצר שלכם והתשלום הוא עבור עמלות. היתרון בחלק מאתרים אלו הוא לא מכרת, לא שילמת
  • אפליקציות מסרים מיידיים – חברות גדולת כבר נכנסו לפרסום בטלגרם ובוואטסאפ שהוא ללא עלות עבור האפליקציה. אך הוא דורש קמפיין יצירתי

איך יודעים בכמה לתקצב

התקציב הוא פרט חשוב מאוד, שכן הוא מגדיר כמה כסף אתם הולכים להוציא וכן הוא מוגבל בזמן. כמובן שחייבים להגדיר תקציב לכל מסע פרסום (קמפיין). בתום הקמפיין, ניתן לדעת כמה כסף הוצא ומה קיבלתם בתמורה.

רק לאחר הפרסום הראשוני תוכלו לדעת כמה בעצם עולה לכם פנייה מלקוח מתעניין (ליד).

מה סוגי המודעות

היום יש סוגי מודעות רבים, טקסט, תמונה וידאו ואחרים. האמונה בענף שמודעה ויזואלית – תמונה או וידאו – מביאה ליותר חשיפה. אם כי זה תלוי כנראה בסוג השירות ואין הבטחות.

דף נחיתה

דף נחיתה או דף מכירה הוא עמוד באינטרנט שאליו מופנים המשתמשים בלחיצה על המודעה. בשלב זה דף הנחיתה צריך להיות השלב הסופי של המטרה אותו קבעתם לעצמכם. מטרת דף הנחיתה היא השארת פרטים או מכירה..

להביא איש מקצוע?

מה יותר חשוב לכם? זמן או כסף? איש מקצוע הבקיא בענף הפרסום גם יחסוך לכם את ההתעסקות עם הפרסום וגם הרבה דברים  הדורשים למידה וניתוח תוצאות. הרבה פעמים זה לא קל לעסק קטן העסוק בתפעול השוטף ובמענה ללקוחות. אם בכל זאת אתם רוצים לחסוך כסף, הביאו בחשבון שתצטרכו להשקיע בפרסום זמן, הדורש גם למידה וגם התעסקות רבה עם העלאות קמפיינים וניתוחם. אם אתם עסק קטן בתחילת דרכו, ייתכן שיהיה לכם זמן בתחילת הדרך עבור גיוס לקוחות ראשונים, אבל ככל שיהיו לכם יותר לקוחות כבר יהיה לכם פחות זמן להתעסק עם זה.