קריירה    

ציפיות שכר בהייטק – מה צריך לדעת

מעודכן ל-08/2021

למרות השכר והביקוש הגבוה בהייטק, עדיין יש פער בין הציפיות למציאות. למה זה קורה ומה צריך לדעת על ציפיות שכר?

למרות הביקוש לעובדים בתעשיית ההייטק הגבוה ווהשכר הגבוה,  עדיין יש פערים עצומים בין ציפיות השכר למציאות. לפי נתוני חברת גלואוט

 

איך ציפיות שכר גבוהות משפיעות על קבלה לעבודה?

לרוב ציפיות שכר גבוהות לא ימנעו קבלה לעבודה. מדובר לרוב בהפרש של כמה אלפי שקלים אם העובד אף מבוקש על ידי החברה אך החברה מוכנה לשלם פחות – לא יתפוצץ המו"מ. ייתכן שהחברה תציע הטבות שוות כסף – לרוב מוצאים פתרון. מה שמכריע בסופו של דבר הם המקצועיות וההתאמה לסוג החברה, בטח כשזו חברה בצמיחה. ההחזר על ההשקעה במציאת המועמד המתאים גדול יותר מאשר ההטבה או כמה אלפי שקלים בשכר. עם זאת, אם יש פער עמוק בציפיות השכר אז כנראה אין על מה לדבר.

איך לענות  על השאלה מה ציפיות השכר?

אפשר לענות שזה עדיין לא הזמן לסגור פרטים ואם מעוניינים בכם, אפשר לדון בזה בשלב החוזה. אפשר להיעזר בטבלאות השכר המפורסמות באינטרנט בהתאם לענף ולניסיון.  אפשר לבקש עוד פרטים מהמעסיק, היקף המשרה, החובות שלה ועל החברה וזה יעזור לכם להחליט. כמו כן אם החברה, או המשרה מבוקשת ויש לה המון מתחרים שקלו להגמיש את ההצעה שלכם.

איך לא לענות על השאלה מה ציפיות השכר?

אל תודיעו למראיין או למעסיק שזו פשרה, כיוון שזה משדר חוסר מוטיבציה, כלומר אם אתם רוצים את המשרה.  גם אל תעשו את ההפך והציגו דרישות אגרסיביות בלי מוכנות לפשרות. גם לא כדאי להציג תשובה מהוססת.

חברות הייטק, מעסיקות מתמחים ערבים? מגיע לכן סיוע

עובדים בהייטק מול עובדות בהייטק – פערי השכר? תחומי האחריות? ולמה יש פחות נשים בהייטק?

כמעט 25% מחברות ההייטק רוצות לעבור לחול – למה?