מדריכי דירה ומשכנתא    

רוכש דירה חדשה? הקבלן לא יכול לדרוש כל תשלום על התקדמות הבנייה

מעודכן ל-09/2019

מזל טוב על קניית הדירה החדשה. ידעת שלפי החוק יש מקרים שבהם הקבלן לא יכול לגבות יותר מסכום התקרה הנקבע בחוק?  בדוק אם אתה זכאי

יש שתי דרכים לשלם בתשלומים על הדירה, לפי החוזה ולפי התקרה המקסימלית בחוק. איך יודעים אם אתה זכאי?

אתה זכאי אם הקבלן נתן לך בטוחה באחת הדרכים הבאות:  רישום הערת אזהרה על שם הקונה,  שעבוד הדירה או המקרקעין של הדירה,  העברת הבעלות או הזכויות על הדירה או על המרקרעין לקונה.  אבל אם קיבלת בטוחה באמצעות ערבות בנקאית או ביטוח פוליסה אינך מוגן בחוק  ושיעורי התשלום יהיו על פי החוזה.

אבל אם התמזל מזלך וקיבלת את הבטוחות המוזכרות בחוק, מחיר הדירה ישולם על ידו על פי קצב התקדמות הבנייה ובשיעורים שלא עולים על השיעורים הבאים: 40% ממחיר הדירה: עם גמר תקרת קומת העמודים או גמר הרצפה של הקומה הראשונה. אם אין קומת עמודים זה כולל את דמי הקדימה ששולמו בעת חתימת ההסכם;   20% עם גמר שלד הקומה שבה נבנית הדירה, לרבות מחיצות פנים ולמעט משקופים וצנרת מים וחשמל;  15% עם גמר טיח פנים או תחליף לטיח, כמתואר במפרט; 15% עם גמר טיח חוץ או ציפוי חוץ; 10% עם מסירת הדירה בהתאם לחוזה המכר

הזכות ניתנת אוטומטית אם הרוכש זכאי לפי הבטוחות המוזכרות. במקרה שהסכום  בחוזה עולה על השיעורים הקבועים בחוק,ישלם  הקונה לפי השיעורים המקסימליים בחוק. אם שיעורי התשלום בחוזה לטובת הקונה, הקונה רשאי, אם ממש ירצה, לשלם את הסכומים בחוזה. זכרו, גבייה מעבר לשיעורים המקסימליים בחוק היא עבירה פלילית ואפשר להגיש נגד הקבלן תלונה במשטרת ישראל.

רכישת דירה היא אחת ההחלטות החשובות והיקרות שאנו מבצעים בחיים. עכשיו החוק מאפשר לנו לפעול בתשלומים הפועלים לטובתנו ומהווים עוד סוג ביטוח על רכישת הדירה. לכן, אל תשכחו לבדוק בהסכם הקנייה מה הבטוחות שניתנות לכם, האם השיעורים בחוזה גבוהים מהשיעורים המקסימליים בחוק, ותרוויחו גם כמה דקות רוגע.

רכישת דירה מקבלן – כמה משלמים לעו"ד של הקבלן? וכמה לעוד שלכם?

בדיקות שחייבים לעשות לפני רכישת דירה!

רכישת דירה מקבלן – כל השלבים, כל היתרונות (והחסרונות), כל מה שצריך לדעת!