משפט    

שכנים קיללו: "זונה רוסיה" וישלמו פיצוי של 72 אלף שקל

תמונה:PIXABAY

בית משפט השלום קיבל עם סייגים את תביעתה של אישה שסבלה מהתנכלות מתמשכת של שכניה והורה להם לשלם לה פיצויים של 71,700 שקל. "הרושם הוא שהנתבעים פעלו בבריונות, וכאילו הם יכולים לעשות כל העולה על רוחם", כתבה השופטת"

השכנים גרו דלת מול דלת, ולטענת התובעת עזבה בעקבות שרשרת בלתי פוסקת של מעשי הטרדה, הפחדה, איומים וקללות כלפיה מצד השכנים. היא תבעה מהם 300 אלף שקל בין היתר על איומים, תקיפה, כליאת שווא, לשון הרע ופגיעה בפרטיות.

השופטת לא קיבלה את התביעה הנגדית וקיבלה את התביעה המקורית. היא הזכירה כי התובעת הציגה סרטונים שבהם שומעים ולעתים אף רואים את שכניה מקללים אותה, צועקים לעברה מילות גנאי, גם כשהיא בבית וגם כשהיא ברחוב.

נוסף לסרטונים היו עדויות של שכנה ושל חברה, וכן של הנתבעת עצמה, שאישרה שהיו מקרים שבהם צעקה קללות לעבר התובעת, אם כי לטענתה "לא קללות רציניות". בין היתר הוכח שהנתבעים צעקו לעברה "רוסייה מסריחה" ו"זונה רוסייה". השופטת קבעה כי מדובר בביטויים המהווים לשון הרע, בהיותם גזעניים ופוגעניים.

השופטת שוכנעו שהיו טרדות נוספת שבהן הציקו לשכנה וציינה שהעדויות של הנתבעים היו לא אמינות וסותרות

יעם זאת, השופטת דחתה את טענת התובעת בדבר כליאת שווא או תקיפה מצד הנתבעים, משום שאלו לא הוכחו, וכן את דרישתה להפרש שכר דירה בטענה שעברה לעיר אחרת בגלל הנתבעים. השופטת סברה שעברה כדי להתקרב לבנה..

היא קבעה שהתובעת תפוצה בסכום 60 אלף שקל בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 11,700 שקל. השופטת ציינה כי גם אם כל מקרה ומקרה כשלעצמו אולי אינו מצדיק פיצוי, "הרושם שנותר לאחר שמיעת כל העדויות הוא רושם קשה".

התעמרות בעבודה – איך מתמודדים

מה עושים עם שכנים מעצבנים