שוק ההון    

אבוג'ן ו-TMG בפיתוח משותף – סויה עם עמידות למזיקים

אבוג'ן ו-TMG מודיעות על שיתוף פעולה לפיתוח סויה עם עמידות לנמטודות באמצעות עריכה גנטית 

אבוג'ן, המפתחת מוצרים חדשניים לתעשיות מדעי החיים ו-Tropical Breeding & Genetics (TMG), חברה לטיפוח זנים ופתרונות גנטים לשיפור יבול ורווח למגדלים, הודיעו על שיתוף פעולה לפיתוח זני סויה עם עמידות לנמטודות (תולעי קרקע טפילים), באמצעות טכנולוגיות עריכה גנטית שאינה מוגדרת כ-GMO, על קווי סויה מסחריים של TMG.

תחת שיתוף הפעולה, אבוג'ן תעשה שימוש בפלטפורמת החיזוי הביולוגי המחשובי (CPB) שלה לזיהוי העריכה הגנטית הנדרשת ליצירת העמידות לנמטודות בסויה ותבצע את העריכות על זני הסויה המסחריים של TMG. TMG תוודא את יעילות הסויה הערוכה בניסויי חממה ושדה בברזיל ותכניס את הזנים הערוכים לצנרת הטיפוח שלה. TMG היא אחת מחברת הטיפוח הסויה הגדולות בברזיל אשר זני הסויה המסחריים שלה זרועים בכ-4 מיליון הקטרים ברחבי דרום אמריקה.

ההסכם כולל זכויות מסחור למוצרים שינבעו משיתוף הפעולה לשני הצדדים, תחת תשלומי תמלוגים של צד אחד לצד השני  ממכירות המוצרים שלו. בנוסף, אבוג'ן תקבל תשלום מקדמה ותשלומי אבני דרך בהתאם לעמידה ביעדי פיתוח.

נמטודות בצמחים הם מהמזיקים ההרסניים ביותר ליבול, הגורמים לנזק המוערך בכ-100 מיליארד דולר בשנה. המזיק, הנמצא בקרקע ונפוץ בסויה, תוקף את השורשים המתפתחים של ומוביל לאובדן יבול של כ-30%-50% מהיבול בשדות נגועים. ההשפעה על מגדלי סויה בארה"ב לבדה מוערכת בכ-1.3 מיליארד דולר בשנה.

ד"ר ארנון היימן, סמנכ"ל אבוג'ן ומנהל כללי של חטיבת הזרעים, אמר: "אני שמח על תחילת שיתוף הפעולה עם TMG, חברת טיפוח מובילה בדרום אמריקה, לפיתוח סויה עמידה לנמטודות באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. שיתוף הפעולה עשוי לאפשר לאבוג'ן למסחר זני סויה שלא יוגדרו כ-GMO באמצעות עריכה גנטית, ולהימנע ממשוכות רגולטוריות. מעבר לכך, זו הפעם הראשונה שאבוג'ן תוכל באופן עצמאי למסחר זרעים המבוססים על עריכה גנטית ולפנות ישירות לשוק הזרעים אחרי הליך ולידציה שיסתיים בהצלחה. אנו מצפים לעדכן עם התפתחות שיתוף הפעולה".  

ד"ר אלכסנדר גרסייה, מנהל המחקר של TMG, אמר: "קלבורציה חדשה זו תחולל מהפכה בשוק לעמידות לנמטודות בסויה. לאבוג'ן התמקצעות ארוכת שנים וטכנולוגיות מהמתקדמות ביותר לגילוי תכונות וכעת היא מתרחבת לעריכה גנומית. TMG מחוייבת לשימוש בגישות שנחשבות ל-non-GMO לשיפור עמידות למזיקים ומחלות והינה החברה המובילה לפיתוח סויה עם עמידות ממקור גנומי של צמח המטרה עצמו (סויה) למספר סוגים של נמטודות. ההזדמנות לחבר בין ההתמקצעות של אבוג'ן ו-TMG הינה מבטיחה ביותר וצפויה להביא תוצאות מצויינות למגדלי סויה ברחבי העולם".

 

השקעה באגח – כל מה שרציתם לדעת! והאם יש בועה בשוק האגח?