חדשות    

אובר מתקדמת להנפקה בוול-סטריט; השווי – מעל 120 מיליארד דולר

UBER

אובר, חברת שיתוף הנסיעות המובילה בעולם,  הגישה תשקיף לקראת הנפקה ציבורית ראשונה (IPO) בבורסה האמריקאית. היא עשתה זאת בדיוק ביום בו המתחרה שלה – ליפט הכריזה על צעד דומה. אובר היא החברה שהמציאה למעשה את רעיון שיתוף הנסיעות ואחריה קמו מתחרות, לרבות חברת ליפט.

ההנפקה של אובר, שתצא לדרך, ככל הנראה, בשנה הבאה, צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות אי פעם של חברת טכנולוגיה. בגיוסים האחרונים שווי החברה עמד על  76 מיליארד דולר, ושווי זה, על פי הערכות אנליסטים, עשוי לעלות ל-120 מיליארד דולר ויותר לקראת ההנפקה בוול-סטריט.

אוּבֶּר האמריקאית מספקת בעצם שירות קריאת רכבים (Ride hailing service) דרך האינטרנט ברחבי העולם. הכל נעשה דרך האפליקציה – Uber, המאפשרת יצירת קשר לצורכי הסעה בתשלום בין נהגים לנוסעים. מדובר על רעיון בסיסי בכלכלה שיתופית – יצירת קשר בין נהגים לבין נוסעים פוטנציאליים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת את החיבור בין הנהגים לנוסעים ומספקת גם את אמצעי התשלום, ובתמורה לכך גובה עמלה מתוך התשלום הכולל.

מדובר בשירות שהוא טוב כמעט לכולם – אנשים יכולים להוך ל"נהגי מוניות" ולהתפרנס מכל באופן מלא או חלקי. נוסעים יכולים ליהנות מנסיעות זולות. הבעיה – נהגי המוניות מפסידים את השוק שלהם. אבל זאת הכלכלה…

בהמשך לשירות הבסיסי אובר מציעה גם שירותים מתקדמים יותר –  UberX בו הנהגים משתמשים ברכבם הפרטי, UberXL לרכבים פרטיים גדולים, UberBlack למכוניות מהודרות לרבות לימוזינות, ו-UberSUV למכוניות שטח גדולות. כמו כן, מפעילה החברה שירות נסיעות משותפות (Carpooling) תחת המותג – UberPool, המאפשר לנוסעים עם מסלול נסיעה דומה לחלוק רכב ולשלם מחיר מוזל.

לחברה גם שירות מוניות בדומה לגט ורקסי – שירות UberTaxi, הזמין במספר ערים בעולם, לרבות תל אביב.

 

יאנדקס השיקה את שירות המוניות – תחום לגט ולרקסי

RAXI – אפליקציית הזמנת מוניות ללא עמלה

תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות