אחזקת דירה    

אושר לקריאה שניה ושלישית – קבלני שיפוצים יתנו אחריות על העבודה

תחום שיפוצי הדירות הוא תחום פרוץ יחסית. בעצם כל אחד יכול להיות שיפוצנים ואין כמעט רגולציה בנושא. היום עשתה וועדת הכלכלה צעד נוסף לקראת הסדרת התחום כשאישרה לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק שיזם ח"כ פוקלמן מכולנו, אשר מחייבת קבלני שיפוצים לתת אחריות על עבודה שביצעו.

חוק השיפוצים אושר לקריאה שניה ושלישית על ידי וועדת הכלכלה של הכנסת. על פי הצעת החוק שאושר, קבלני שיפוצים יתנו אחריות לעבודות שביצעו בהיקף של מעל ל-20 אלף שקל. במסגרת האחריות יתאפשר ללקוחות השיפוצניקים לקבל שירות חוזר ותיקון תקלות וליקויים, ללא תשלום נוסף.


הצעת החוק .גובשה על ידי ח"כ רועי פולקמן ממפלגת "כולנו". ח"כ פוקלמן הציעה להפחית את מחיר השיפוץ המינימאלי לשם קבלת אחריות מ-44 אלף שקל ל-20 אלף שקל.  על פי הצעת החוק החדשהשאושרה, כל עוד לא התנו הצדדים אחרת, קבלן השיפוצים יהיה אחראי לכל ליקוי שנתגלה בעבודת השיפוצים שביצע למשך תקופת האחריות הקבועה בחוק לגבי נכס חדש מקבלן.

הקבלן יוכל לקבוע תקופת אחריות שונה מזו הקבועה לגבי נכס חדש, אבל האחריות לא תהיה קצרה משנה בכל מקרה. הצעת החוק קובעת גם שאם ניתן לתקן את התקלה אשר התגלתה, הקבלן יקבל הזדמנות להשלים את עבודת השיפוץ, ולא יקבל תמורה על מלאכת התיקון.  

חבר הכנסת פולקמן אמר לאחר אישור הוועדה: "מטרת ההצעה היא למנוע הפקרות, להגן על צרכנים מפני עבודות של 'חאפרים' ולעגן בצורה מוסדרת את האחריות של הקבלן על העבודה שביצע ולתקן אותה במידת הצורך"..

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, אמר : "ההתאחדות עושה מאמצים כבירים למיסוד הענף וביעור תופעת ה'חאפרים' והצעד הזה יסייע לנו רבות, ויהווה נדבך במאבק ב'חאפרים' שנעלמים לאחר ביצוע העבודה ולא מספקים אחריות כלשהי. זה יאפשר לציבור להבדיל בין קבלן שיפוצים מורשה, שעומד בכל דרישות ותנאי החוק, לבין 'חאפר' שלא כדאי להפקיד בידיו עבודת שיפוצים".