חדשות    

איגוד הבנקים: שירותי העו"ש בישראל – מהזולים בעולם

"ישראל היא בין המדינות הזולות בעלות לחשבון עו"ש, וכל ניסיון להציג תמונה הפוכה באמצעות סקרים איננו ראוי", כך אומר איגוד הבנקים בתגובה לסקר של המועצה לצרכנות

ישראל היא בין שלוש המדינות הזולות ביותר בעלות השנתית לבעל חשבון עו"ש (עמלות וריבית). כך עולה מבדיקות שביצעו בנק ישראל והממשלה באמצעות חברות מחקר בינלאומיות. "כל ניסיון להציג תמונה הפוכה באמצעות סקרים איננו ראוי – סקרים אינם יכולים להחליף את המציאות". כך אומרים באיגוד הבנקים לנתוני הסקר שבוצע ע"י המועצה לצרכנות.

באיגוד הבנקים מציינים כי מאז שנכנסה לתוקף הרפורמה בעמלות, ההוצאה השנתית של משקי הבית על עמלות עו"ש נמצאת בירידה רצופה. דוחות בנק ישראל האחרונים הראו כי ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של שירותי חשבון עו"ש נפוצים של משקי בית במערכת הבנקאית, מסתכמים ב-12.5 שקל וזאת לאחר ירידה של 28% בשנים האחרונות (מאז 2007).

משקיעים בניירות ערך? כדאי לכם לעזוב את הבנק! הנה רשימת הברוקרים הפרטיים הזולים ביותר

בדוח הצוות לבחינת הגברת התחרותיות בענף הבנקאות ("ועדת זקן") הוצגו בין היתר ממצאים של השוואה שנערכה עבור בנק ישראל על ידי חברת הייעוץ הבינלאומיתVan Dijk Management בנושא עלות ניהול חשבון העו"ש. הממצאים המופיעים בדוח המסכם של עבודת הצוות, מעידים כי המחירים בישראל אינם חריגים ביחס לעולם, ואף נמוכים מהמחירים במדינות המפותחות האחרות. ההשוואה, כללה 13 מדינות מאירופה ומצפון אמריקה.

בין היתר, עלה מהדוח כי ישראל היא בין שלוש המדינות הזולות ביותר בעלות השנתית לבעל חשבון עו"ש (עמלות וריבית), ויקרה יותר רק מהולנד ובלגיה – ממצא זה נכון גם לאחר התאמה לכוח הקנייה. העלות השנתית לבעל חשבון עו"ש בישראל היא כמעט חצי מהממוצע המקובל בעולם. ישראל נמצאת בין ארבע המדינות הזולות ביותר בעלות חשבונות צעירים וסטודנטים. על פי הדוח, שיעור הריבית על אשראי מאושר בעו"ש בישראל, וכך גם שיעור הריבית על חריגה ממסגרת האשראי המאושר בעו"ש בישראל, שניהם דומים מאד לשיעור הממוצע במדינות שנבדקו.

הפיקוח על הבנקים מקדם את נושא הטיפול בתלונות לקוחות במערכת הבנקאית

יצוין כי ההשוואה בין הריביות הבנקאיות בוצעה ע"י חוקרי Van Dijk ללא התייחסות להבדלים בין המדינות מבחינת גובה הריבית המוניטארית. בזמן הבדיקה הריבית המוניטארית בישראל הייתה חריגה מאוד כלפי מעלה יחסית למדינות האחרות שנבדקו, כך שלאחר נטרול הבדלים בשיעור הריבית המוניטארית מקומה של ישראל בהשוואה זו אף משתפר.