חדשות    

איך לבחור את מסלול הלימודים הנכון?

חלק גדול מהחיים אנחנו מבלים בעבודה, והשאלה אם אנחנו "צורכים" נכון את העבודה שלנו. כן עבודה זה מצרך, שאפשר להתכונן אליו כבר מגיל צעיר, אפשר לבחור אותו, אפשר להתמקד בו, צריך ללמוד אליו, וצריך שהוא יתחבר עם האישיות שלכם והשאיפות והאהבות שלכם. גם "עבודה" צריך לדעת לצרוך, ובעקיפין מדובר בצרכנות פיננסית שכן – העבודה היא המקור העיקרי שלכם לכסף.

 

אם אינכם יודעים במה אתם מעוניינים לעסוק ומדי שבוע אתם מוצאים את עצמכם מתעניינים בתחום אחר, הגיע הזמן לפנות אל מומחה בתחום שיעזור לכם. אנשים נמצאים בלבטים שונים כאשר הדבר מגיע לבחירת תחום הלימודים והתעסוקה. יש את אלו שאינם יודעים מהו תחום הלימודים והעיסוק שיוביל אותם למימוש הפוטנציאל והכישורים שלהם ויש כאלו שיודעים במה הם מעוניינים לעסוק, אך הם אינם יודעים האם הם יוכלו למצוא משרה לאחר לימודיהם בתחום זה והאם הם יוכלו להרוויח לאורך זמן את הפרנסה שלהם באותו מקצוע.

מומחה בתחום התעסוקתי יעזור לכם על ידי כך שהוא יברר אתכם מה הכישורים האישיים שלכם, מה מעניין אתכם, מה הניסיון שלכם בתחום, תחומי עניין ועוד. לאחר מכן הוא יאמר לכם מהם התחומים שמתאימים לכם ומהם תנאי הקבלה של תחומים אלו והדרישה למקצועות אלו לאחר סיום הלימודים. בנוסף, הוא גם יאמר לכם באילו תחומים מספיק תואר ראשון, ובאילו תחומים עדיף תואר שני כמו לימודי פסיכולוגיה, ביולוגיה וכמו לימודי תואר שני ביעוץ ארגוני ועוד. בנוסף, יש אפשרות להירשם אל סדנאות קבוצתיות בתחום מציאת עיסוק, להחליט לקבוע פגישה עם פסיכולוג תעסוקתי, לעבור אימון אישי תעסוקתי ועוד. ברוב המוסדות להשכלה גבוהה יש אפשרות לעבור ייעוץ לימודים ללא עלות וההמלצה היא לנצל זאת ולא לעשות טעויות מיותרות בבחירה.

 

בחירת מקצוע ותחום לימודים

אם אינכם מעוניינים לפנות אל יועץ לימודים טרם אתם מנסים להבין בעצמכם מה מעניין אתכם, מה המקצועות האטרקטיביים ביותר והאם אתם יכולים להתקבל אליהם, ניתן לבצע עבודת הכנה מקדימה ולהגיע אל יועץ הלימודים כשיש לכם מספר תחומים שמעניינים אתכם ואתם מעוניינים שהיועץ יעזור לכם לבחור את אותו תחום שמתאים לכם ועם הפוטנציאל התעסוקתי הטוב ביותר. הדברים אותם יש לקחת בחשבון בבחירת תחום לימודים הם:

  • השילוב הנכון- תמיד יש לבחור מקצוע שמשלב בין תחום העניין שלכם לבין פוטנציאל תעסוקתי עתידי.
  • כישורים- חשוב להבין האם יש לכם את הכישורים הנדרשים לאותו מקצוע.
  • כשרון ורצון- בכדי שלא תחושו שאתם לומדים רק עבור תלוש השכר העתידי חשוב מאוד לבחור בתחום שמעניין אתכם. האישיות שלכם חייבת להתאים למקצוע אותו אתם בוחרים.
  • תנאי קבלה- כל תחום ותנאי הקבלה שלו וחשוב לבדוק האם אתם עומדים בתנאי הקבלה של אותו מסלול לימודים.

 

לסיכום, בחירת מקצוע ותחום נחשק בשוק העבודה תמיד יהיה לאחר בירור עצמי ועבודת הכנה מקדימה אודות עולם המקצועות והתייעצות עם יועץ לימודים או מומחה בתחום ההכוונה התעסוקתית.