משפט    

איך להגיש בקשה ליישוב סכסוכים במשפחה

גירושין - איך מחלקים את ההון
מעודכן ל-04/2019

אם אתם נמצאים בסכסוך משפחתי, לפני פנייה לבתי המשפט אתם חייבים להגיש בקשה ליישוב סכסוכים וכך עושים את זה:

אם אתם בני זוג, הורים לילד משותף או הורים וילדים  מתחת גיל 18 הנמצאים בסכסוך, לפני שפונים לבית המשפט אתם חייבים להגיש בקשה מקדימה ליישוב הסכסוך.

לאחר שהתיק ייפתח תזומנו לפגישה  לצורך היכרות, שיתוף מידע ותיאום. הפגישה תיערך  ביחידת הסיוע שליד בית המשפט לענייני משפחה. החוק נועד לעודד משפחות לבחון את כל החלופות לפני  שפונים להליך משפטי, ובעיקר בהליך גירושין.

איך ממלאים את הבקשה

ממלאים  "בקשה ליישוב סכסוך לפי תקנה 2 לתקנות להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה התשע"ו- 2016".

בבקשה יש למלא את פרטי המבקש והמשיב.

יש להגיש אותה  ב- 2 עותקים לבית המשפט לענייני משפחה לפי מקום מגורים משותף אחרון של בני הזוג.

את הטופס מגישים למזכירות בית המשפט לענייני משפחה ומשלים אגרה על סך 100 שקל, באשראי או במזומן. או בסנף הדואר בשובר תשלום שהונפק על ידי בית המשפט.

מה עושים אם ההליך לא צלח

במקרה שההליך ביחידת הסיוע לא צלח, הצד שהגיש את הבקשה לישוב הסכסוך רשאי להגיש תביעה לערכאה שיפוטית, ולבחור האם הסכסוך יתברר בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני

העניינים שדנים בהם

  • ענייני נישואין וגירושין.
  • יחסי ממון בין בני זוג, לרבות תובענה כספית או רכושית הנובעת מהקשר בין בני הזוג, ולמעט תובענות בענייני ירושה (סעיף זה לא חל על תובענות בעייני ירושה).
  • מזונות או מדור של בן זוג או של ילדה או ילד.
  • כל עניין הנוגע לילדה או לילד חוץ מתובענה לגבי החזרת ילד חטוף.
  • אבהות או אמהות לגבי ילדה או ילד. בעניין זה יש לציין כי, ככלל, תביעה להורות (אבהות או אמהות) תיעשה במסלול ה"רגיל", ולא כבקשה ליישוב סכסוך. עם זאת, העובדה כי בין הצדדים המסוכסכים קיימת, בין היתר, מחלוקת על שאלת ההורות, לא תביא בהכרח למחיקת הבקשה ליישוב סכסוך, ובית המשפט עשוי להמשיך לדון בה במקביל לבירור ההורות.

צוואה לשכנה ולא למשפחה – מה הפסיקה?

החוק לחלוקה פנסיונית נגד הסכם הגירושין