עסקים קטנים    קריירה    

איך למצוא עבודה באמצעות מכרזים

 

מעודכן ל-06/2019

רוב העובדים  או ספקים עצמאים כשהם מחפשים עבודה הם פונים ללוחות המודעות המקוונים,  או לקבוצות ברשתות החברתיות. בענף ההיטק מקובל לחפש עבודה בלינקאידן וספקים משתמשים לא אחת  ברשתות הנטוריקנג השונות.

עם זאת, רבים מפספסים את המעסיק הגדול במשק, המדינה. על פי חוק המדינה מחויבת להוציא מכרזים כדי לגייס עובדים או ספקים. ובכל זאת, זו לא האפשרות הראשונה של מחפשי העבודה. איך מוצאים עבודה באמצעות מכרזים? מה האפשרויות?

אתר ג'וביז

אתר ג'וביז – jobiz.gov.il – הוא אתר ממשלתי המרכז הן מכרזים ממשלתיים והן משרות בגופי ממשלה, בהם בין היתר הכנסת, רשות המסים,  משרדי ממשלה,  רשות מקרקעי ישראל ואף עמותות כמו האגודה למען החייל.

ניתן להירשם אליו באמצעות פריטים אישיים. נוסף לאתר השירות מספק ניוזלטר, אפליקציה ועוד. מתוך האתר:

"האתר מספק לגולשים גישה נוחה וידידותית למגוון פרסומים ממשלתיים ובהם: מכרזי רכש, טובין ונדל"ן, משרות במגזר הציבורי, הודעות רשמיות כגון: מידע על תמיכות בעמותות הפועלות למען הציבור, מידע על בחינות ממשלתיות, שעות קבלת קהל לשכות שירות, הודעות על כינוס נכסים ועוד".

כתובת ליצירת קשר- [email protected]

נציבות שירות המדינה

אפשרות אחרת לחיפוש  היא אתר נציבות שירות המדינה. בתחתית האתר יש רשימת מכרזים לעבודה בשירות המדינה. הגשת המועמדות נעשית באמצעות מערכת המכרזים, הגיוס והמיון. בה אפשר לאתר מכרזים ואף להגיש מועמדות. המערכת מספקת מכרזים פומביים, מכרזים בין משרדיים וכן  מכרזים פנימיים.

החיבור הוא באמצעות רישום המייל והסיסמה כדי שתוכלו לקבל עדכונים על סטטוס הבקשה במייל.

לאנשים בעלי מוגבלות קיימות אפשרות לשלוח מייל בתוספת הצהרת נגישות.

govjobs

אתר גוב'ובס מציע חיפוש קל למשרות בשירות המדינה בחיפוש חופשי של סוג המשרה ומספק משרות במשרדים הממשלתיים, בכנסת, ברשויות המקומיות, בחברות ממשלתיות ועוד.

דרך המשרד

אם אתם מעוניינים בעבודה במשרד ספציפי כמובן אפשר להיכנס למשרד או לרשות עצמם. כך למשל במשרד הבריאות בצדו הימין של האתר אפשר לראות את מודעות הדרושים, החיפוש מאפשר לחפש לפי משרה, מספר מכרז וכן דירוג.

במשרד הפנים אפשר לחפש הן באמצעות מכרזים פומביים בתחתית הדף תחת הסעיף פרסומים או תחת מודעות הדרושים גם כן בסעיף פרסומים.

בעיריית רמת גן נמצא גם כן בתחתית האתר מכרזים ודרושים. אז מוצעים בראש ובראשונה מכרזים ודרושים ולאחר מכן פניות לתאגידים עירוניים

בעיריית בני ברק המכרזים והדרושים נמצאים בצדי האתר ושם אפשר לראות רשימת מודעות ולבדוק את הרלוונטיות שלהן. גם בעיריית נתניה הדרושים והמכרזים נמצאים בצדי האתר ואז מוצעים מכרזים פנימיים וחיצוניים, קולות קוראים, הרשמה למאגר ועוד. כך אפשר לחפש בכל אתר ממשלתי או של רשות מקומית.

לוחות הדרושים

 כל לוחות הדרושים הגדולים אפשר למצוא גם רשימות מכרזים, בהם אול'גובס, ג'וב מאסטר ודרושים. באול'ובס אפשר להגיע אליהן באמצעות חיפוש חופשי. גם בפורטל דרושים אפשר למצוא באמצעות חיפוש חופשי באמצעות הקלדת המילה "מכרזים". כך גם באתר ג'ובמאסטר.

איתור מכרזים

, כמה חברות וארגונים מציעים שירותי איתור מכרזים, בהם לשכת המסחר תל אביב והמרכז, החברה הפרטית GOVO שבשלב ראשון מציעה את השירות  ללא עלות, גם חברת יפעת מכרזים מציעה שירות הכולל אפליקציה וייעוץ למציאת מכרזים רלוונטיים ועוזרת בדינים משפטיים. בכל אלו יש להגיש בקשה

עם השארת פרטים לקבלת הצעה.

מתן עדיפות לעיוורים במסגרת מכרזי הרשמה והגרלה או מכרזים סגורים

שינויים במכרזים תחבורתיים

בנק ישראל מאשר: מחיר למשתכן לא עמדה ביעדים, חצי מהמכרזים נכשלו